Już po raz szósty w Łodzi, w dniach 18-22 kwietnia 2012 r. odbędzie się FASHIONPHILOSPHY FASHION WEEK POLAND. Ideą projektu jest prezentacja premierowych kolekcji polskich projektantów. W kwietniowej edycji zostaną pokazane trendy na sezon jesień-zima 2012/2013.
Główną areną wydarzenia jest Łódź, miasto od dawna związane z przemysłem odzieżowym, silnie wiążącym swoją strategię rozwoju z branżą modową. Polski Tydzień mody ponownie będzie zlokalizowany na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (ul. Tymienieckiego 22/24) mieszczącej się w zabytkowym kompleksie Księży Młyn, w niedalekiej odległości od centrum miasta.
Najważniejszymi elementami FASHIONPHILOSOPHY są pokazy mody w ramach projektów DESIGNER AVENUE oraz OFF OUT OF SCHEDULE, jak również prezentacje kolekcji w strefie SHOWROOM i CONCEPT STORE przeznaczonych dla firm i marek odzieżowych.
W tej edycji Rada Programowa DESIGNER AVENUE wytypowała kolekcje takich projektantów jak:
Agata Wojtkiewicz, Berenika Czarnota, Grome Design, Łucja Wojtala, Michał Szulc, MMC STUDIO, Monika Ptaszek, Natalia Jaroszewska, Nenukko, Piotr Drzał, Pitchouguina, Viola Śpiechowicz, Wiola Wołczyńska.
Po raz pierwszy w DESIGNER AVENUE zobaczymy:
Bizuu, Ewelina Klimczak, Jarosław Juźwin, Monika Błażusiak, TOMAOTOMO by Tomasz Olejniczak.
W strefie OFF zobaczymy premierowe kolekcje :
Jarosława Ewerta, Maldorora, Pauliny Plizgi.
Wśród offowych debiutów znaleźli się:
Ania Dudzińska, Alexis and Pony, Gregor Gonsior, Ima Mad, Jakub Pieczarkowski, Joanna Startek, Marta Adamiec, Monika Gromadzińska, UDA-a,
Jak zawsze pojawią się goście specjalni – projektanci tworzący poza granicami naszego kraju. O tym, kto znajdzie się w tym gronie organizatorzy poinformują w drugiej połowie marca 2012 roku.
FashionPhilosophy to również wystawa eksperymentalnej fotografii YOUNG FASHION PHOTOGRAPHERS NOW, przegląd filmów FASHION FILM FESTIVAL oraz szkolenia LET THEM KNOW kształtujące świadomość branży mody w zakresie biznesu i PR.
FashionPhilosophy FASHION WEEK POLAND to projekt organizowany we współpracy z Urzędem Miasta Łodzi. Oficjalnym partnerem medialnym wydarzenia jest magazyn ELLE, a głównym sponsorem marka Orsay.