W dniach 27-29 lutego branże: odzieżowa, skórzana, tekstylna a także producenci nowoczesnych technologii dla przemysłu lekkiego prezentują w trzech pawilonach Międzynarodowych Targów Poznańskich swoją najnowszą ofertę. Handlowcy mogą dowiedzieć się, jak nowocześnie prowadzić swój modowy biznes, a producenci zapoznać się z innowacjami technicznymi.
Na tę edycję poznańskich spotkań branży mody i przemysłu lekkiego składa się pięć salonów tematycznych. W pawilonie nr 5 – największym obiekcie na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w ramach Salonu Odzieży, Bielizny i Dodatków NEXT SEASON handlowcy odnajdą szeroką ofertę odzieży damskiej, męskiej, dziecięcej i młodzieżowej, bielizny oraz dodatków na sezon jesień-zima 2012/2012. Odrębna część w pawilonie nr 5 to Salon Mody FAST FASHION z ofertą producentów krótkich serii odzieżowych przeznaczonych do natychmiastowej sprzedaży detalicznej. W salonie FAST FASHION można uzupełnić aktualną ofertę sklepów o trendy na sezon wiosna-lato 2012. Producentów obuwia i dodatków ze skóry można spotkać w pawilonie 3, w Salonie Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych BTS. Tekstylia oraz akcesoria krawieckie prezentowane będą w Salonie Tkanin i Dodatków dla Przemysłu Odzieżowego TEX-STYLE w pawilonie 3A, podobnie jak nowoczesne rozwiązania dla przemysłu lekkiego, skupione w Międzynarodowym Salonie Maszyn Włókienniczych, Odzieżowych i Obuwniczych INTERMASZ. W dniach 27-29 lutego w Poznaniu łącznie prezentuje się 540 firm i marek. Swoją obecność na targach potwierdziły firmy z 25 krajów świata. Najliczniej reprezentowane będą: Polska, Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Turcja i Chiny.
Targi Mody Poznań, dzięki swojej specyfice i nakierowaniu na odbiorców zarówno z branży odzieżowej, jak i obuwniczej, od wielu sezonów umożliwiają swoim wystawcom i zwiedzającym wykorzystanie efektu synergii wynikającego z oddziaływania na siebie różnych gałęzi sektora mody. Doskonałe warunki do prowadzenia rozmów handlowych, kontraktacji kolekcji, wzbogacania wiedzy na temat branżowego know-how – to wszystko przyciąga wiodące na rynku marki i firmy.
Oferta Targów Mody Poznań kierowana jest przede wszystkim do osób, które już prowadzą własny biznes w branży mody. Ale również Ci, którzy dopiero myślą o otwarciu sklepu z odzieżą, obuwiem lub galanterią znajdą tutaj nie tylko cenne kontakty do dostawców, ale również franczyzodawców poszukujących partnerów. Stoiska firm franczyzowych oznaczone są specjalnym znakiem, dzięki czemu są one łatwiejsze do odnalezienia w pawilonach wystawienniczych.
REWOLUCYJNE TECHNOLOGIE NA TARGACH MODY
Podczas targów zaprezentowane zostaną absolutne nowości – premierowe kolekcje odzieży, dodatków czy obuwia. Na szczególną uwagę zasługują innowacyjne technologie, zmieniające świat mody. Interesującą nowinką jest z pewnością trójwymiarowy skaner ludzkiej sylwetki HUMAN-SOLUTIONS firmy Contec, będący niezwykle precyzyjnym urządzeniem do pomiarów. Skaner dzięki zastosowaniu laserów umożliwia bezdotykowe, szybkie oraz bezbłędne pobranie miary, dzięki czemu może stać się nowoczesną alternatywą dla tradycyjnego „centymetra”. Dzięki skanerowi będzie możliwe także perfekcyjne dobranie rozmiary konfekcyjnego do sylwetki klienta. Osoby stawiające na szczupły wygląd zainteresuje technologia REVOLUTION SLIM firmy Self Company Group. Tkanina Revolution Slim dzięki zastosowaniu mikrokapsułek w trakcie aktywności fizycznej pobudza krążenie skóry, co powoduje szybsze spalanie tłuszczu. Wyniki badań klicznych wykazały redukcję cellulitu u osób, które podczas wysiłku fizycznego korzystały z ubrań z Revolution Slim. Właściwości wyszczuplające sprawiają, że każdy może poczuć się pięknie.
TARGOWE ZŁOTO JUŻ PRZYZNANE
Najważniejsze wyróżnienie, jakie trafi do innowacyjnych i dobrze zaprojektowanych produktów prezentowanych na Targach Mody Poznań, to Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich. Jest to wyróżnienie, które jest ważnym motorem sprzedaży nagrodzonych produktów, rozpoznawane nie tylko w Polsce. Nowa formuła konkursu wiąże się z licznymi zmianami: nie tylko z odświeżonym wizerunkiem medalu, ale przede wszystkim z całym pakietem unikatowych korzyści, na które liczyć mogą laureaci konkursu.
Dzięki wysiłkowi firm, które przygotowały nowe kolekcje z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym, Sąd Konkursowy Złotego Medalu Międzynarodowych Targów Poznańskich mógł dokonać wyboru laureatów już na trzy tygodnie przed rozpoczęciem Targów Mody Poznań.
Produkty nagrodzone Złotym Medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich na Targach Mody Poznań to:
- Koszula męska FENIKS – Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe FENIKS Maria i Janusz Roszak Sp.j., Kalisz
- Płaszcz męski Maurice Olbert George Hugo Diagonal czarny – ORTEL sp.j., Moszczenica
- Koszulka nocna z kolekcji VISTI – MEVA S.A., Biłgoraj
- Kolekcja toreb Jasmin Zäsar – Jasmin Zäsar, Warszawa
- Kolekcja ELEGANCE (torebka , płaszcz, sukienka) – Boca Zbigniew Adamczyk, Radom
- Obuwie damskie wzór 489/2 – Zakład Produkcji Obuwia ADONIS, Kościelec
- Galanterka damska model 1851 – GlanzBUT sp. z o.o., Kalwaria Zebrzydowska
- Torebka damska „Janeczka” – Zespół Szkół Zawodowych im. Jana Kilińskiego w Radomiu
Z nagrodzonymi produktami można zapoznać się na stoiskach nagrodzonych wystawców, a także w Strefach Mistrzów – specjalnych stoiskach zlokalizowanym w centrum ekspozycji targowej w pawilonach 3 i 5. W Strefach Mistrzów zwiedzający mogą oddawać głosy w konkursie „Złoty Medal – Wybór Konsumentów”. Spośród wszystkich laureatów Złotego Medalu konsumenci wybiorą jeden, ich zdaniem najlepiej odpowiadający potrzebom klientów. Głosy można oddawać także w Internecie na stronie www.zlotymedal.mtp.pl, gdzie głosowanie będzie trwało jeszcze przez miesiąc po zakończeniu Targów Mody Poznań.
PROGRAM SKROJONY NA MIARĘ PROFESJONALISTÓW
Prestiżowe statuetki Złotego Medalu Międzynarodowych Targów Poznańskich zostaną wręczone pierwszego dnia targów o godz. 17.00 podczas uroczystej Gali Nagród Targów Mody Poznań. Wtedy też poznamy najlepsze strony internetowe w branży mody wyłonione w konkursie Fashion Website Awards. Natomiast czytelnicy „Świata Butów” w konkursie „Złoty Obcas” wybiorą najlepsze firmy obuwnicze. Nim to jednak nastąpi, przez cały dzień targowy wszyscy zainteresowani wzbogaceniem swojej wiedzy z zakresu technik sprzedaży i promocji a także najnowszych trendów zdobędą najświeższą wiedzę w Speakers’ Corner podczas Fashion Retail Forum. Producentów odzieży zainteresuje z pewnością seminarium na temat sterowanych komputerowo krojowni oraz optymalizacji procesu krojenia. W Speakers’ Corner w pawilonie 3A zostanie również podjęta próba odpowiedzi na pytanie „Czy Polska może stać się zapleczem edukacyjnym wysoko wykwalifikowanych kadr dla przemysłu mody?”.
Tradycyjnie także w pierwszym dniu trwania targów wystawcy, partnerzy oraz przedstawiciele mediów wezmą udział w Wieczorze Branżowym, którego swobodna formuła sprzyja luźnym rozmowom biznesowym i wymianie doświadczeń.
28 lutego, w drugim dniu targów branża będzie rozmawiać o tendencjach w modzie damskiej, obuwiu oraz tekstyliach i dodatkach krawieckich w nadchodzących sezonach. Wiedzą na ten temat podzieli się projektantka obuwia Zakładu Wzornictwa i Technologii IPS – Teresa Ibek, Agnieszka Spiegelhalter oraz Natalia Wrzesień (moda.com.pl). Teresa Berent i Hanna Gajos postarają się natomiast odpowiedzieć na pytanie: Chiny – Partner, Usługodawca, Pracodawca? Anna Bombała wygłosi wykład na temat roli sprzedawcy w trudnych czasach. O godzinie 17.00 odbędzie się spotkanie przedstawicieli branży skórzanej, organizowane przez Ogólnopolską Izbę Branży Skórzanej.
W każdym dniu trwania targów odbywać się będą pokazy kolekcji prezentowanych przez wystawców Targów Mody Poznań oraz pokazy odbywające się w ramach projektu Future – strefa swobodnej kreacji młodych projektantów. Ostatniego dnia odbędzie się Gala Finałowa.