15 września odbylo się uroczysta inauguracja drugiego co do wielkości salonu włoskiej marki United Colors of Benetton w Złotych Tarasach. Z tej okazji przyjechał po raz pierwszy do Polski, syn twórcy i założyciela Bettona – Alessandro Benetton. Alessandro był pod ogromny wrazeniem gościnności i otwartości Polaków, tłumy gwiazd i dziennikarzy obejrzeli kolekcję jesien/zima 2011, w której dominują dzianiny o grubych ściegach, dżins, linie blisko ciała, elementy vintage, wyraźne printy, nieprawdopodobna paletę kolorów, oryginalność i styl. Style kolekcji jesień/zima 2011
I’M NOT A SOLDIER! – NIE JESTEM ŻOŁNIERZEM – Lekko militarny styl dla kobiet i mężczyzn, który podkreśla umiejętność łączenia elementów odzieży dla podkreślenia własnego charakteru, osobowości, kobiecości, męskości. Delikatniejsza sylwetka dla jej kontrastów i bliższe ciała linie dla niego. Dzianiny o grubych ściegach wraz z kurtkami typu parka oraz dłuższymi i krótszymi marynarkami dla niej i dla niego. Kolory dominujące to szarozielony, brązowy i mlecznobiały.
NEW YORKER – Kolekcja skierowana do tych, który unikają przesady i mają wrodzone poczucie stylu i oryginalności. Ten klasyczny „look” – rozświetlony zaskakującymi detalami takimi, jak dzianina w jaskrawych kolorach lub garnitury/spodnie z wyraźnie zaznaczonymi wzorami – radykalnie zmienia jego i jej podejście do odzieży miejskiej. Wygodnie dopasowane stroje pozwalają na wykorzystanie różnorodnych tkanin. Baza kolorystyczna oparta na kolorach wielbłądziej wełny, szarościach i granatach, rozświetlona jest przez ostrą czerwień, słoneczny żółty i elektryczny błękit swetrów uniseks.
TRAVELLER – PODRÓŻNIK – Odkrywcy naszych czasów lubią zaznaczać swoją silną osobowość używając jasnych kolorów, elementów vintage, miękkości w stylu neo-grunge. Zainteresowanie wspólnym odkrywaniem nowych kultur znajduje swoje odbicie w szafach tych, którzy czują, że należą do tego „plemienia”. Śmiała kolorystyka oraz kształty i długości sprzeciwiające się obowiązującym dotąd podstawowym zasadom. W grę „mieszaj i dobieraj” grają zarówno mężczyźni jak i kobiety, którzy stają do konkursu wyobraźni. Dżinsowa tkanina to element dostosowujący się do wielu tematów, zaspokajający potrzeby zarówno mężczyzn jak i kobiet.
Marka Benetton istnieje od 1965 roku, aktualnie obecna jest w 120 krajach.W Europie wschodniej jest 200 sklepów, w Polsce 40. Największy salon Benettona w Polsce znajduje się przy rynku w Krakowie, drugi co do wielkości w Polsce otwarto właśnie w czwartek 15 września w Złotych Tarasach. Nowy koncept store ma 280 m.kw. zaprojektowany został wg. nowatorskiej formuły Wszystkie elementy wnętrz pomagają w stworzeniu wrażenia światła i blasku dla jak najlepszej prezentacji barwnych kolekcji Benettona, a równocześnie tworzą przyjazną, niemal domową scenerię dla klientów. Podłogi są z szarej żywicy, zaś drewniane lub metalowe meble są celowo proste, lecz eleganckie. Szafki na kółkach i systemy szyn, półek i wieszaków przypominają wielkie i jasne biblioteki z lat pięćdziesiątych. Sklep oświetlony jest wiszącymi lampami. Te proste elementy stanowią uporządkowane, eleganckie tło dla prezentowanej wśród nich odzieży i akcesoriów marki Benetton.