W salonach AlmiDecor pojawi się we wrześniu zaprojektowana i wykonana specjalnie dla tej marki, kolekcja tekstyliów i akcesoriów – Polo Home Collection. – Pomysł na kolekcję to ukłon dla nurtu wyrafinowanej, sportowej elegancji, któremu wierny od lat jest na przykład Ralph Lauren – mówi Rafał Szymura, dyrektor artystyczny marki, pomysłodawca akcji i projektant.
Gra w polo to wierność zasadom fair play i określonemu, niezmiennemu od lat stylowi, widowiskowa dynamika, a jednocześnie elegancja, jakiej próżno szukać w innych boiskowych rywalizacjach. To sport na tyle wyjątkowy, że stał się inspiracją dla wielkich ze świata mody, sztuki i biznesu, wzbogacając wizerunek najlepszych marek, podkreślających w ten sposób swoją elitarność i dążenie do perfekcji.
Z boiska na wybiegi
Strój do polo, choć miał być przede wszystkim wygodny, nie krępować ruchów i dobrze odróżniać przeciwne drużyny, trafił do kanonu mody. Koszulki z charakterystycznym kołnierzykiem i zapięciem pod szyją podkreślają muskulaturę i nienaganną sylwetkę – podchwycił to słynny projektant Ralph Lauren, który z postaci gracza polo na koniu, uczynił swój znak rozpoznawczy. Prostotę, umiar, dystynkcję stroju – jak by nie było, sportowego – doceniają kolejne pokolenia elit towarzyskich. Ralph Lauren stał się ikoną mody i stylu oraz przewodnikiem po świecie luksusu, tworząc linie ubrań, zapachów oraz elementów wystroju wnętrz. Twarzą kolejnych kampanii reklamowych amerykańskiego kreatora jest światowej sławy argentyński gracz w polo – Ignacio „Nacho” Figueras, uznawany za ambasadora tego wyjątkowego sportu w branży mody i za jednego z najpiękniejszych mężczyzn świata. Natomiast chyba najbardziej znanymi propagatorami polo na świecie są członkowie brytyjskiej rodziny królewskiej.
Sport society
Gdy niezwykle aktywnym graczem w polo był Książę Walii – Karol, zdjęcia z rozgrywek, w których brał udział pojawiały się w kronikach towarzyskich kolorowych gazet sporadycznie. Z kolei, gdy jego synowie, William i Harry, ubierają się w obcisłe stroje i dosiadają najlepszych koni, lifestyle’owe i plotkarskie media prześcigają się w informacjach o ich sportowych wyczynach. Polo jest sportem dla zamożnych ludzi, inwestujących w konie, trenerów, sprzęt, podróże i karty członkowskie klubów. Dlatego przyciąga najbardziej luksusowe firmy sponsorujące wydarzenia z corocznego kalendarza rozgrywek. Chyba najsłynniejszym z patronów jest Cartier – marka podtrzymująca także i w taki sposób swój „szlachetny”, elitarny status. To pod jej patronatem rozgrywają się w Dubaju międzynarodowe zawody, na których spotykają się brytyjscy arystokraci, milionerzy z Bliskiego Wschodu oraz hollywoodzkie gwiazdy.
Polo w AlmiDecor
– Oczywiście nazwy kolekcji zaprojektowanej dla AlmiDecor, nie należy traktować dosłownie. Nie ma w niej charakterystycznych dla tego sportu akcesoriów – mówi Rafał Szymura. – Bardziej chodziło o uzyskanie klimatu surowej, szlachetnej elegancji i o powstanie wnętrza, o którym mówi się, że ma atmosferę i klasę. Wiodącym elementem kolekcji jest efektowna figura konia, zwierzęcia, które chyba jak żadne inne, budzi wyjątkowo dobre skojarzenia, a jednocześnie ma w sobie jakąś tajemnicę. –Taki był też klucz do sesji zdjęciowej, by, mimo wyrazistości zaprojektowanych tekstyliów wyróżniających się graficzną prostotą, zdjęcia były intrygujące, nieco surrealne . Pojawienie się w stroju modelki emblematów charakterystycznych dla polo, to – oprócz swoistej zabawy formą – bardzo świadoma kreacja, nawiązująca i do produktów i do specjalnego wystroju naszych salonów – podsumowuje projektant.
Gdzie, kiedy i jak
- Limitowana, zaprojektowana dla AlmiDecor kolekcja Polo Home Collection dostępna będzie od września we wszystkich salonach sieci. Tylko w wybranych salonach pojawią się figury koni, asortyment będzie wybierany z kolekcji indywidualnie dla każdego sklepu.
- W skład kolekcji wchodzą: figury koni, pledy, poszewki na poduszki, kanapy, fotele, stoliki kawowe, abażury, kule bilardowe.
- Charakterystyka kolekcji: graficzna prostota, litery, liczby, barwy i znaki klubowe, flagi, atrybuty jeździeckie, motywy brytyjskiej pop-kultury, styl „vintage”.
- Polo Home Collection we wnętrzu: klubowym, „męskim” – gabinetowym, w nowoczesnych garsonierach, loftach, dużych, minimalistycznych przestrzeniach, w pokojach dla miłośników sportu w każdym wieku.