W internecie z zasady panuje równość. Jest wszechobecna demokracja i większość, a raczej większa grupa klikających ma rację i decyduje o powodzeniu biznesów internetowych. Tak jest chociażby w przypadku budzącego kontrowersje serwisu Fotka.tv, o którym głośno było w ostatnich dniach. Użytkownicy chcą z niego korzystać i pokazywać swój obraz na żywo z domu. Okazuje się jednak, że niektóre części internetu są zdominowane przez kobiety. Tak jest między innymi w branży sklepów internetowych. Panie lubią robić zakupy w sieci i są bardziej oszczędne i pragmatyczne od mężczyzn.
Liczba kobiet kupujących w internecie rośnie z roku na rok. Pojawia się również coraz więcej serwisów przeznaczonych jedynie dla kobiet. Strony o tematyce mody, stylizacji, urządzania mieszkań, macierzyństwa i ,,spraw kobiecych” to serwisy, na które rzadko zaglądają użytkownicy internetu płci męskiej. Wg Dziennika Gazety Prawnej w 2010 r. panie stanowiły już 60 proc. osób robiących zakupy w e-sklepach. Są lepszymi klientami niż mężczyźni, bo wydają jednorazowo średnio 120 zł, a panowie – 90. W dodatku są lojalnymi klientkami. W tym przypadku ( co nie jest normą) zwyczaje z rzeczywistości przenoszą się do internetu. Kobiety lubią robić zakupy i nie ma dla nich większej różnicy, czy robią to w wirtualnej rzeczywistości, czy zwyczajnie buszują po sklepowych półkach w tzw. ,,realu”. Inne są jednak pobudki z jakich kobiety decydują się robić zakupy w sieci. Panie kierują się przede wszystkich chęcią zaoszczędzenia pieniędzy. Podczas, gdy Panom zależy najbardziej na oszczędności czasu (Gemius 2011).
Wg raportu kobiety uwielbiają zakupy grupowe i przede wszystkim cenią zakupowe rekomendacje. Okazuje się, że to Panie częściej słuchają opinii innych internautek, a mężczyźni wybierają jednak porównywarki cen. Trend wyczuwają firmy pracujące nad afektywnością sklepów z produktami dla Pań. Kobiety coraz częściej zwracają uwagę na jakość sklepów internetowych, a dobre wypozycjonowanie witryny może przyciągnąć więcej użytkowniczek. Wg firmy Sunrise System zajmującej się pozycjonowaniem sklepu z galanterią skórzaną WITTCHEN kreacja internetowa sklepu musi być dostosowana do całego wizerunku marki, bo kobiety wyjątkowo zwracają na to uwagę. W przypadku WITTCHENA jest to wizerunek kojarzący się z luksusem i solidnością. CO ciekawe, kobiety najczęściej szukają konkretnego produktu, a nie marki. Pokazuje to, że są bardziej pragmatyczne od mężczyzn.