Poznańskie Targi Mody organizowane na początku marca, to dobra okazja do zapoznanie się z nowymi trendami w modzie. Organizatorzy imprezy przygotowali dla zwiedzających wiele atrakcji zarówno dla osób z branży odzieżowej, jak i projektantów i studentów szkół mody, a także osób ciekawych zmian w bieżących trendach tej ważnej dziedziny.
W stolicy Wielkopolski na Targach Mody zaprezentowane zostały trendy które będą obowiązywały w sezonie jesienno-zimowym 2011/2012. Przedstawiono najnowsze kolekcje ponad 500 marek polskich, hiszpańskich, greckich, brytyjskich oraz szwedzkich firm. Według ekspertów, powraca moda na naturalne materiały i tkaniny. Nie ma jednak jednej dominującej tendencji. Ważne aby były to proste, klasyczne fasony, wyróżniające się ciekawym kolorem oraz wzorem uwzględniające wyraziste dodatki.
Istotnym elementem, który pojawiał się w sposób bardziej lub mniej bezpośrednio w licznych rozmowach i dyskusjach było pojęcie marki. Okazuje się, że coraz więcej osób zaczyna uświadamiać sobie, że wartość marki to coś znacznie więcej niż tylko metka znanego producenta. Markowe ubrania to przede wszystkim dobra jakość materiału, odpowiedni krój, dobór barw i fasonu, a także dbałość o detale, które gwarantują trwałość i jakość ubioru. Są istotnym wyznacznikiem dobrej jakości, stylu i wyrafinowania, ale przede wszystkim zapewniają dobre samopoczucie ubranej osoby. Nastał czas w którym w szafach świadomych własnej wartości osób znajdziemy kilkanaście dobrej marki strojów, zamiast setek marnej jakości ubrań. Ta tendencja staje się coraz bardziej powszechna, także w naszym kraju. Jak podkreśla Karolina Stroińska manager salonów multibrandowych Gomez Fashion Store oferujących ubrania takich marek jak Guess, Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Marc O’Polo, Lacoste czy Blend w Poznaniu – ,,Corocznie zauważamy wzrost liczby klientów, którzy po zakupie pierwszej markowej koszuli, sukienki, spodni czy butów przyznają, że przestali kupować wiele średniej jakości ubrań na rzecz kilku, ale za to najlepszej jakości.
Każdego dnia trwania targów producenci, projektanci mody prezentowali nowe kolekcje damskie i męskie. Ekspozycji również towarzyszył cykl wykładów na temat tendencji w nadchodzącym sezonie w odzieży, modzie obuwniczej oraz w tekstyliach. Poruszane były również tematy dotyczące roli internetu w kreowaniu stylu oraz zalety i wady profesjonalnego sprzedawcy w tej branży. Targi stworzyły doskonałą okazję dla dokonań młodych projektantów stylu, którzy dopiero wkraczają w świat mody. Studenci i absolwenci szkół artystycznych i ich pierwsze autorskie kolekcje zdecydowanie zmieniły sposób dobierania własnego ubioru oraz ułatwiły pokonanie dotychczasowych barier panujących w modzie.