Porównywarka Ceneo uruchomiła nowy serwis z odzieżą i obuwiem. Tym samym dotychczasowa kategoria Odzież, obuwie, dodatki zastąpiona została przez całkiem odmieniony pasaż handlowy. Start nowego serwisu zbiegł się w czasie z obchodami szóstych urodzin największej polskiej porównywarki cen.
Moda Ceneo wyróżnia się spośród tego typu serwisów w Polsce. Przede wszystkim kupujący będzie mógł korzystać z rozbudowanych filtrów, jak fason ubrania, marka, czy jego cena. Odzież i obuwie będzie można także dobierać na podstawie rozmiaru i koloru, co jest nowością na polskim rynku. Produkty w pasażu będą miały także bardziej rozbudowaną galerię zdjęć. Dodatkowo użytkownik będzie miał możliwość zapoznania się z informacjami na temat obowiązujących trendów modowych.
Moda Ceneo z założenia ma być strefą wielu sklepów odzieżowych. Już dzisiaj w serwisie można znaleźć marki, które dotychczas znaliśmy z offline’owych galerii handlowych. Prowadzone są intensywne negocjacje z kolejnymi sprzedawcami.
Graficznie serwis odróżnia się od reszty Ceneo, co wskazuje na jego niestandardowy charakter.
„Kupowanie odzieży przez Internet nie jest tak proste jak kupowanie laptopa czy telefonu komórkowego. Tutaj wygląd i rozmiar mają szczególne znaczenie. Póki co przeciętny Kowalski woli osobiście przymierzyć ubranie i zakupić je w tradycyjnym sklepie – mówi Anna Jasińska z Ceneo.pl – Jednocześnie wyczekiwanie w kolejkach do przymierzalni, tłok w sklepach odstraszają wielu klientów. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i stworzyć taki serwis odzieżowy, w którym kupowanie ubrań będzie proste, a jednocześnie satysfakcjonujące. Mamy nadzieję, że nowy serwis odniesie tak duży sukces jak Ceneo, które ma dzisiaj swoje szóste urodziny.” – dodaje.
Serwis Ceneo swój debiut w sieci miał dokładnie 14 lutego 2005 roku. Pomysłodawcami projektu byli: Łukasz Zych i Marcin Chwalik. Początkowo na Ceneo znajdowały się produkty pogrupowane w 4 kategorie tematyczne, a stronę miesięcznie odwiedzało kilkaset osób. Dzisiaj Ceneo jest jednym z największych serwisów e-commerce w Polsce o zasięgu 5 mln użytkowników miesięcznie. Na stronie prezentowanych jest ponad 10 mln ofert sklepowych. Od 2007 roku serwis jest częścią Grupy Allegro.