Strategia od dawna realizowana przez targi MAISON&OBJET przynosi oczekiwane rezultaty, sprawiając, że Paryż stał się najważniejszym miejscem prezentowania oferty mody dla domu. Paryż bardziej niż kiedykolwiek zasługuje na miano Stolicy Kreacji dzięki bogatej, zróżnicowanej i innowacyjnej ofercie oraz napływowi coraz większej rzeszy odwiedzających spoza Francji.
MAISON&OBJET wydarzenie w pełni odpowiadające oczekiwaniom i potrzebom rynku międzynarodowego
Oczekiwania publiczności, zarówno profesjonalistów jak i finalnego odbiorcy, ewoluują w stronę bardziej wszechstronnej oferty, charakteryzującej się wysoką jakością, innowacyjnością i kreatywnością.
Podczas ostatniej edycji targi MAISON&OBJET przygotowały swoją ofertę, biorąc pod uwagę następujące pozycje:
– biegun Excellence (Hala 7 i 8) łączący salony : scènes d’intérieur, MAISON&OBJET éditeurs i now!design à vivre ;
– biegun Współczesności – zmieniony i wzbogacony przez Côté Déco Actuel (Hala 5 B) i Côté Déco Charme (Hala 5A) ;
– liczne i zróżnicowane oferty dodatkowe m.in. « Yachting Spirit » i « Historia Gustu »,…
które przyczyniają się do stworzenia prawdziwie wszechstronnej międzynarodowej platformy mody dla domu.
Odwiedzający z Francji i z zagranicy – coraz wyższy poziom profesjonalizmu.
Po dwóch latach zdominowanych przez kryzys ekonomiczny profil francuskich i międzynarodowych handlowców i preskryptorów ewoluuje ku profesjonalizacji. Małe indywidualne struktury zostały mocno osłabione i wiele z nich przekształcono. W zamian wielcy francuscy i międzynarodowi dystrybutorzy i preskryptorzy są coraz częściej obecni w alejach targowych. Stosunkowo duża ilość prerejestracji kart wstępu przez Internet tych kategorii odwiedzających potwierdza tendencję, a także pokazuje zalety wcześniejszego przygotowania programu wizyty.
Harmonia « Kreacji oraz profesjonalnego wizytoratu » tworzy pozytywną energię.
Wystawcy targów MAISON&OBJET w pełni korzystają z tej dynamiki. Targi krystalizują i gromadzą w jednym miejscu różnorodne oferty i wydarzenia, będące źródłem inspiracji.
Pod szyldem Intensywność, będącym tematem Obserwatorium Tendencji MAISON&OBJET odbywały się liczne spotkania, których celem było przedpremierowe uchwycenie znaków obecnych czasów. Reprezentowane w dziełach kreatorów 2011 roku: Édouarda François, Gilles&Boissier, Ronan et Erwan Bouroullec; prezentowane w przestrzeniach wpływów przygotowanych przez Vincenta Grégoire z agencji NellyRodi, Elizabeth Leriche i François Bernarda, wskaźniki tendencji tworzą przyszłościowy wymiar targów MAISON&OBJET. Aspekt wydarzenia wsparty przez bogaty program konferencji i logika współistnienia różnych dziedzin kreatywności objawia się w postaci spotkań Paryż Szefów (Paris des Chefs). Chęć współzawodnictwa, której efektem jest pojawienie się takich talentów jak prezentowane przez Talents à la Carte.
Poprzez swoje wymiary i różnorodność targi MAISON&OBJET są dzisiaj nieodzownym narzędziem dla grupy zawodów związanych ze sztuką i kreatywnością.
Pod względem liczby odwiedzających obecna edycja targów okazała się stabilna w porównaniu z sesją styczniową 2010 r., która pod względem frekwencji była zupełnie wyjątkowa. 85 098 dystrybutorów i preskryptorów odwiedziło targi, z czego 45 953 to Francuzi (-6%), a 39145 to goście spoza Francji (+7%). Zatem 54% ogółu odwiedzających przybyło z Francji, a 46 % stanowili goście międzynarodowi.
Jeśli chodzi o odwiedzających z zagranicy, najwięcej gości przybyło z Włoch (+ 2.77%), Belgii
(-0.38%), Wielkiej Brytanii (+8.30%), Niemiec (4.99%), Szwajcarii (+ 9.66%), Hiszpanii (-1,26%), Japonii (+41%), Holandii (+0.63%), USA (+25,41%) i Rosji (+30%). Warto odnotować, że duzi eksporterzy osiągają coraz lepsze wyniki, większość kontynentów (Azja, Ameryka Północna, Ameryka Południowa, Środkowy-Wschód, Europa Wschodnia) zanotowała dwucyfrowy wzrost.
Bardziej niż kiedykolwiek Paryż jawi się jako biegun żywej i dynamicznej kreatywności. Nowe rynki, nowe marki, style i produkty jutra sprawiają, że Paryż, Stolica Kreacji staje się platformą międzynarodowej wymiany i wizytówką Sztuki życia.