PETIT BATEAU – Informacje o marce

     PETIT BATEAU - Informacje o marce
    Petit Bateau

    Petit Bateau to ulubiona marka wielbicieli wygody i bawełny w wieku od 0 do … 924 miesięcy. Ten znak to ikona w świecie ubrań dla dzieci, bielizny i T-shirtów. Marka Petit Bateau to styl wielu pokoleń, który pasuje zarówno niemowlętom, dzieciom, jak i dorosłym na całym świecie. Przepiękne i niesamowicie wygodne materiały w połączeniu z doskonałym krojem wyznaczają trendy na kolejne sezony. To wyjątkowa moda, która opiera się upływowi czasu.

    Ciepły wizerunek Petit Bateau opiera się na trzech elementach: wysokiej jakości produktach, dzieciństwie oraz bliskości. Ubrania tej marki reprezentują takie wartości, jak jakość, trwałość i ponadczasowość. Dzieciństwo budzi skojarzenia z wolnością, energią i pomysłowością. Dla wielu osób Petit Bateau staje się bliskim towarzyszem na całe życie. Ponadto jako producent kultowych ubranek dla dzieci firma jest w szczególny sposób zaangażowana w ochronę środowiska naturalnego, które pozostawimy w spadku kolejnym pokoleniom.

    Petit Bateau to jedna z niewielu francuskich marek znanych na całym świecie. Każdego roku sprzedaje się 4 miliony T-shirtów, 3 miliony majteczek i 17 milionów sztuk bielizny. Firmie udaje się zachowywać tradycyjne technologie mimo rozwoju na międzynarodową skalę.
    W 1978 roku Petit Bateau otworzyło swój pierwszy sklep w Paryżu. W 2001 roku marka pojawiła się w Londynie i Nowym Yorku. Na całym świecie Petit Bateau zatrudnia około 4 000 osób, niemal połowa z nich pracuje we Francji. Dwanaście oddziałów firmy znajduje się w Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii, Luksemburgu, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Stanach Zjednoczonych i Japonii.

    Petit Bateau dysponuje siecią dystrybucji obejmującą ponad 400 sklepów detalicznych na całym świecie. Marka jest obecna w Europie, jak również w Japonii, Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wschodzie. Ubrania Petit Bateau można znaleźć w małych sklepach tej marki, dużych salonach odzieżowych, jak również w sklepie internetowym www.petit-bateau.com. Sprzedaż online działa we Francji, Niemczech, Japonii i w Stanach Zjednoczonych.

    Petit Bateau należy do grupy Ives Rocher, która obejmuje także Daniel Jouvance, Doctour Pierre Ricaud, Kiotis, Isabel Derroisné, Galerie Noémie z branży kosmetycznej oraz Stanhome z branży artykułów do pielęgnacji domu.

    HISTORIA MARKI PETIT BATEAU

    • 1893 – Założenie Petit Bateau w Troyes przez Pierre’a Valtona

    Marka Petit Bateau zawsze wyróżniała się swoją kreatywnością. Założona w mieście Troyes przez Pierre’a Valtona w 1893 roku, Petit Bateau nieustannie wymyśla ponadczasowe
    i wygodne ubranka zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.

    Petit Bateau to po francusku „mała łódka”. Inspiracją dla tej nazwy były słowa dobrze znanej francuskiej kołysanki „Mamusiu, czy małe łódki mają nóżki?…”. Tata tego małego, nieporadnego wokalisty odciął nogawki w długich kalesonach, tworząc pierwsze krótkie majteczki. W ten sposób zapoczątkował historię sukcesu, która trwa do dziś. Od samego początku istnienia marki humor był jedną z jej podstawowych wartości.

    • 1910-1912 – Powstanie białego T-shirtu
    • 1918– Etienne Valton wymyśla bieliznę bez nogawek, tzw. „Petite Culotte”

    Dawno, dawno temu dzieci nosiły długie kalesony, niewygodne i niehigieniczne. Tymczasem wystarczyła para ostrych nożyczek, aby wymyślić całkowicie nowy typ bielizny, czyli małe majteczki wykonane z bawełny, które można prać w pralce i które po praniu zachowują swój kształt.

    • 1920 – W kampanii reklamowej Petit Bateau pojawia się Marinette

    Petit Bateau to jedna z niewielu francuskich marek, które są znane na całym świecie. Jako jedna z pierwszych reklamowała się w 1920 roku. Wymyślona mała dziewczynka o imieniu Marinette była pełnym humoru ucieleśnieniem marki przez 30 lat. Petit Bateau, czołowa marka dziecięca, zawsze podkreślała energię, pomysłowość i wolność dzieci.

    • 1937– „Petit Culotte”, czyli nowe majteczki otrzymują główną nagrodę w czasie Paryskich Targów Światowych
    • 1950 – Petit Bateau wykorzystuje amerykański dekolt

    Na podstawie obserwacji specjalnej linii dekoltu w T-shirtach amerykańskich żołnierzy walczących w czasie II wojny światowej, którzy zakładali bieliznę bez zdejmowania hełmów, Petit Bateau stworzyło w latach 50-tych pierwsze, bardzo praktyczne ubranka z takim dekoltem.

    • Koniec lat 50-tych – Wprowadzenie na rynek piżam
    • 1960 – Piżamy i stopki dla niemowląt z miękkiego weluru

    Marka Petit Bateau zawsze wspierała autonomię dzieci. W latach 60-tych Petit Bateau stworzyło welurowe piżamki, które pozwalają maluchom swobodnie się poruszać i powoli uczyć samodzielnie się ubierać. Wykonane z niewiarygodnie miękkiego i elastycznego materiału, piżamki nie deformują się po praniu i sprawiają, że dziecku jest ciepło i wygodnie.

    • 1970 – Pojawia się marka „Milleraies”, czyli marynarskie paski

    Do tego charakterystycznego ściegu potrzeba specjalnej maszyny do szycia. Dwie, zabarwione na różne kolory nici mogą być prane w wysokich temperaturach, a mimo to nie farbują i ich kolory nie blakną. Z paskami w klasycznych lub żywych kolorach, odpowiednim dekoltem i krojem, Petit Bateau tchnął nowe życie w marynarski top, na nowo odkryty przez projektantów mody w latach 70-tych. Ten klasyczny top pojawia się w każdej kolekcji Petit Bateau, za każdym razem daje wiele różnych możliwości stylizacji. Pasuje zarówno dzieciom, jak i dorosłym.

    • 1978 – Otwarcie pierwszego sklepu w Paryżu
    • 1980– Zaprojektowanie pierwszego body dla małych dzieci

    Dziecko jest o wiele szczęśliwsze, gdy ma na sobie body z zatrzaskami w kroku. Body dostosowuje się do jego ruchów i może być łatwo zdjęte przez rodziców. Klasyczne body, bez którego trudno byłoby nam się dzisiaj obejść. Aż trudno uwierzyć, że pożegnaliśmy małe koszulki, które zwijały się i odkrywały brzuszek dziecka zaledwie w 1980 roku. Od tego czasu maluszkowi jest ciepło i przytulnie w każdej pozycji.

    • 1988– Zakup Petit Bateau przez Ives Rocher, światowego lidera w produkcji naturalnych kosmetyków roślinnych
    • 1990– Ciepło wełny uzupełnia miękkość bawełny
    • 1994 – Podkoszulki wychodzą z szafy

    Projektanci promują biały T-shirt w rozmiarze dziecięcym, który w krótkim czasie staje się hitem na światową skalę. Bielizna przejmuje władzę i wychodzi na wierzch. Nowy trend zyskuje popularność na ulicy i staje się ponadczasowym elementem mody. Każdego roku sprzedają się 4 miliony T-shirtów.

    • 1995 – T-shirty dla wszystkich

    Od tego roku dorośli mają odwagę nosić dziecięcą bieliznę. Wyjście na imprezę w T-shircie zamiast bardziej formalnego topu staje się czymś zwyczajnym. Kształty T-shirtów podążają za modą: blisko ciała lub w rozmiarze XXL, z okrągłym dekoltem, dekoltem w kształcie litery „V”, dekoltem baletnicy. Pasują każdemu.

    • 2000– Otwarcie sklepu przy Champs-Elysées w Paryżu

    • 2001 – Petit Bateau pojawia się w Londynie i Nowym Jorku
    • 2004– Petit Bateau także dla dorosłych

    Przez lata takie hasła jak „Żegluj przez dzieciństwo na małej łódce” z 1987 roku, „Piękno w środku i na zewnątrz” z 1993 roku, „Po co produkować ubrania, w których nie da się nic robić?” z 2002 roku odzwierciedlały filozofię firmy. Wreszcie, w 2004 roku po raz pierwszy pojawiło się hasło „Także dla dorosłych”, ponieważ Petit Bateau stworzyło kolekcję dla dorosłych, przypominając im wszystkie uroki dzieciństwa.

    • 2009– Wielopokoleniowe podejście „Petit Bateau na zawsze”

    Prowadzona w 2009 roku kampania reklamowa Petit Bateau „Na zawsze” połączyła wszystkie pokolenia, wykorzystując kolekcję portretów osób w swobodnych pozach. Poprzez prosty zabieg pokazywania wieku ludzi w miesiącach, Petit Bateau przywołuje wspomnienia dzieciństwa, które każdy z nas nadal nosi w sobie.

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here