Przemysł turystyczny z całego świata będzie prezentować w Polsce swoje najciekawsze oferty podczas XVIII Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw 2010, które odbędą się w dniach 23-25 września 2010 r. w centrum targowym MT Polska przy ul. Marsa 56C.
Podczas targów przedstawiciele branży turystycznej z Polski i zagranicy będą także poszukiwać atrakcyjnych miejsc, które mogliby zaproponować turystom w swoich krajach. Zapewni to wyjątkowe możliwości promocji polskich miast i regionów bezpośrednio wśród firm kształtujących ofertę turystyczną. TT Warsaw 2010 będą też okazją dla polskich touroperatorów i agentów do nawiązania kontaktów handlowych z przedstawicielami branży turystycznej z Polski i całego świata, a także promocji swoich ofert wśród klientów indywidualnych odwiedzających targi w poszukiwaniu ciekawych miejsc wypoczynku. Honorowy patronat nad tegoroczną edycją TT Warsaw objęli Minister Sportu i Turystyki, Adam Giersz, oraz Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz. Partnerami merytorycznymi targów są Polska Organizacja Turystyczna i Polska Izba Turystyki. TT Warsaw 2010 organizowane są we współpracy merytorycznej z Polską Agencją Rozwoju Turystyki, Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego oraz Warsaw Convention Bureau.
– TT Warsaw to najważniejsze wydarzenie branży turystycznej w Polsce. Gromadzi największą liczbę krajów, które głównie prezentują się na stoiskach narodowych. Najbliższe tego typu spotkanie branży turystycznej odbywa się w Berlinie, choć oczywiście jest ono organizowane na jeszcze większą skalę. Fakt, że w zeszłym roku na otwarciu TT Warsaw gościliśmy nie tylko polskich ministrów i prezydentów miast, ale także blisko pięćdziesięciu ambasadorów innych państw, podkreśla wyjątkowość i ogromną wagę tego wydarzenia. Na świecie największe targi turystyczne obok swych funkcji handlowych i promocyjnych są także ważnym spotkaniem dyplomatycznym i taką właśnie rolę pełnią w Polsce TT Warsaw. Stanowi to doskonałą platformę dla promocji Polski oraz naszych miast i regionów wśród odbiorców zagranicznych i podnosi rangę Polski na turystycznej mapie świata – komentuje Agnieszka Huszczyńska, prezes zarządu spółki MT Targi, organizatora TT Warsaw.
Targi turystyczne TT Warsaw z roku na rok biją rekordy popularności wśród wystawców i zwiedzających. Ubiegłoroczną edycję odwiedziło ponad 18 tys. osób. Prezentowało się 450 wystawców z 60 krajów, w tym ponad 40 na stoiskach narodowych.
– TT Warsaw właśnie dzięki swojej skali doskonale sprawdzają się jako miejsce spotkań i nawiązywania kontaktów handlowych pomiędzy przedstawicielami polskiej branży turystycznej – agentami, touroperatorami czy właścicielami baz noclegowych. Dają też możliwości bezpośredniego dotarcia z ofertą do indywidualnych klientów, którzy przez dwa dni goszczą na TT Warsaw w poszukiwaniu ciekawych ofert zimowych i sylwestrowych. Istotnym punktem tegorocznych targów będzie specjalny program dla organizatorów turystyki biznesowej i programów incentive travel, co stwarza dodatkową szansę nawiązania wartościowych kontaktów biznesowych z przedstawicielami tego atrakcyjnego segmentu rynku turystycznego. Po sukcesie ubiegłorocznej edycji zainteresowanie TT Warsaw 2010 wśród wystawców jest ogromne. Coraz większa grupa podmiotów polskich i zagranicznych po prostu nie wyobraża sobie działania w biznesie turystycznym w Polsce nie biorąc udziału w TT Warsaw, dzięki czemu nasze targi systematycznie się rozrastają – dodaje Agnieszka Huszczyńska.
TT Warsaw 2010 po raz kolejny będą odbywać się w nowoczesnym Centrum Targowo-Kongresowym przy ul. Marsa 56C w Warszawie, oddalonym zaledwie 9 km od Dworca Centralnego, 6 km od Dworca Zachodniego i 14 km od lotniska Okęcie. Centrum zapewnia 1500 miejsc parkingowych oraz stały postój taksówek. Do centrum można dojechać komunikacją miejską – w bezpośrednim sąsiedztwie kursuje 8 miejskich linii autobusowych z różnych miejsc Warszawy, a ze Śródmieścia i Dworca Wschodniego można też dojechać Pociągami Kolei Mazowieckich.
Podczas tegorocznej edycji TT Warsaw pierwszy dzień targów, 23 września, przeznaczony będzie wyłącznie dla przedstawicieli branży turystycznej z Polski i zagranicy, by zapewnić komfortowe warunki do rozmów biznesowych. Kolejne dwa dni, 24 i 25 września, będą już dostępne dla wszystkich zwiedzających, w tym dla klientów indywidualnych i szkół. Przedstawiciele branży, dzięki rejestracji on-line, jak co roku, będą mieli możliwość bezpłatnego uczestnictwa w TT Warsaw. Rejestracja ruszy 1 lipca br. na www.ttwarsaw.pl.
Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw to najważniejsze wydarzenie branży turystycznej w Polsce. Grupuje największą liczbę krajów, które zazwyczaj wystawiają się na stoiskach narodowych, a także stanowi bardzo ważną platformę dla promocji oferty turystycznej polskich miast i regionów wśród kontrahentów z kraju i zagranicy. Dzięki kompleksowości oferty wystawianej na targach TT Warsaw prezentuje wszechstronny katalog pomysłów i rozwiązań wpisujących się w najnowsze trendy turystyczne, na bazie których firmy turystyczne mogą stworzyć kompletną ofertę turystyczną i rozwijać swój biznes.
Uczestnikami TT Warsaw są touroperatorzy, obiekty noclegowe (hotelowe, sanatoryjne, wellness&spa i pensjonaty), przewoźnicy (lotniczy, kolejowi, promowi i autokarowi), narodowe, regionalne i lokalne organizacje turystyczne, urzędy marszałkowskie, powiaty, miasta i gminy, organizatorzy turystyki biznesowej (MICE), a także turystyczne portale internetowe, branżowe izby i stowarzyszenia, towarzystwa ubezpieczeniowe oraz wydawnictwa branżowe. TT Warsaw zapewnia im warunki do efektywnego zaprezentowania swojej oferty, nawiązania kontaktów handlowych i wymiany doświadczeń. TT Warsaw stanowi także miejsce promocji ofert turystycznych z całego świata wśród warszawiaków, w tym w szczególności dotyczących turystyki zimowej.
TT Warsaw organizowane są od 1993 roku w Warszawie przez MT Targi (wcześniej MT Polska). Od 2009 roku organizowane są w nowoczesnym Centrum Targowo-Kongresowym przy ul. Marsa 56C w Warszawie.
MT Targi jest największym operatorem targowym w Warszawie i jednym z czołowych organizatorów imprez wystawienniczych w Polsce. Spółka odpowiada za kompleksową obsługę i przygotowanie imprez targowych. Organizuje również najważniejsze wydarzenia targowe w Polsce dla różnych branż, m. in. EuroLab, EuroGastro, Lato, Wine & Spirits, TT Warsaw, Event, WorldHotel i in. Spółka MT Targi została wyodrębniona jako podmiot wyspecjalizowany w organizacji imprez targowych w 2009 roku ze spółki Międzynarodowe Targi Polska (MT Polska), która działa na rynku od 1993 roku i wcześniej odpowiadała zarówno za zarządzanie centrum targowym, jak również za organizację imprez targowych.
MT Polska zarządza jednym z najnowocześniejszych obiektów targowo-kongresowo-eventowych w Polsce – Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska. Jest ono w pełni dostosowane do organizacji targów, zjazdów, konferencji i eventów (w tym bankietów, koncertów czy zawodów sportowych). Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań, szerokie bramy rozładunkowe, specjalne podjazdy dla samochodów ciężarowych oraz bezsłupowa konstrukcja umożliwiają pełną swobodę adaptacyjną hali, nawet w przypadku niestandardowych aranżacji i skomplikowanych konstrukcji. Komfortowe warunki dla organizacji targów, eventów czy spotkań biznesowych zapewniają także klimatyzowana hala, przestronny hol oraz nowoczesne zaplecze biurowo-konferencyjne. Obiekty MT Polska usytuowane są przy ul. Marsa 56C na powierzchni 15 200 mkw, z tego 10 000 mkw stanowi hala wystawiennicza, 4 000 mkw teren zewnętrzny, zaś 1 200 mkw zajmują obiekty konferencyjno-biurowe.
Firma MT Polska powstała w 1993 r. i pierwotnie zajmowała się zarządzaniem centrum i organizacją targów. Od 2009 r., po wydzieleniu ze struktur grupy spółki MT Targi, która przejęła organizację imprez, MT Polska skupiła się na zarządzaniu centrum wystawienniczym.