PLACE FOR DANCE – magazyn dla fanów tańca od września w sprzedaży

    place for dance
    We wrześniu ukaże się pierwszy numer lifestylowego dwumiesięcznika o tematyce tanecznej: „PLACE FOR DANCE”. Redaktorem naczelnym magazynu jest znany choreograf i tancerz – Maciej Zakliczyński. Tytuł będzie dostępny w sieci salonów prasowych, wybranych szkołach tańca oraz prenumeracie. Wśród współpracowników magazynu znajdują się m.in. Michał Piróg, Filip Łobodziński i Monika Jaruzelska, a w skład rady programowej wchodzą najwybitniejsi znawcy tańca.
    Okładkę i pierwszą sesję taneczną przygotował Robert Wolański. W sesji wzięli udział uczestnicy „Tańca z Gwiazdami”: Łukasz Czarnecki (zwycięzca 6. edycji „TzG”) i Francys Barraza Sudnicka (laureatka konkursu Miss Wenezueli).

    W Polsce ponad 3 mln osób miesięcznie wpisuje w wyszukiwarce internetowej słowa „taniec” lub „nauka tańca”. W ciągu ostatniego roku ponad milion Polaków zadeklarowało chęć rozpoczęcia nauki tańca, a do szkół uczęszcza już ponad 400 tysięcy osób. To rosnąca popularność tańca skłoniła Annę Garwolińską (wydawcę) i Macieja Zakliczyńskiego do stworzenia pierwszego na polskim rynku magazynu o tematyce tanecznej: „PLACE FOR DANCE”. Według założeń programowych, magazyn będzie zawierał między innymi wywiady z tancerzami, choreografami i reżyserami widowisk tanecznych z całego świata, sylwetki ludzi, dla których taniec jest stylem życia, taneczne historie zarówno mistrzów tańca, jak i początkujących. W „PLACE FOR DANCE” znajdą się także reportaże z tanecznych wydarzeń oraz praktyczne porady instruktorów i pedagogów tańca.

    Maciej Zakliczyński, redaktor naczelny: – „PLACE FOR DANCE” będzie dla Czytelników przewodnikiem, poradnikiem i lekturą obowiązkową. Działy magazynu zostały nazwane ze względu na miejsca, gdzie można tańczyć. Dział TEATR zawierał będzie informacje o najważniejszych premierach i spektaklach tanecznych w Polsce. PARKIET – to świat tańca towarzyskiego, turnieje, mistrzostwa, reportaże i relacje. ULICA – tam znajdą się takie style jak hip – hop, street dance, new style oraz alternatywna sztuka uliczna. Będzie również dział FOLK – zawierający informacje o etnografii tańca, jego kulturze i tradycji.

    – Ponadto w magazynie znajdą się porady – jak się ubrać na trening, na co zwrócić uwagę idąc na pierwszą lekcję tańca, jak poradzić sobie z kontuzjami i bólami mięśni. Podpowiemy, gdzie wyjechać na wakacje nie rozstając się ze swoim hobby i jak wybrać najlepszą szkołę tańca. „PLACE FOR DANCE” to pismo w którym każdy miłośnik tańca, ruchu i ekspresji znajdzie coś dla siebie – dodaje Anna Garwolińska – wydawca.

    Tematyka magazynu obejmuje również szeroko pojęty life-style związany z tańcem: urodę, zdrowie, Welness-SPA, modę, dodatki biżuteryjne (np. zegarki), fitness, sport, podróże, motoryzację, finanse, ubezpieczenia, komunikację, rozrywkę czy muzykę. Do tych branż kierowana będzie oferta reklamowa. „Place for Dance” adresowany jest do zainteresowanych tańcem kobiet i mężczyzn w wieku 25+, mieszkańców miast, z wykształceniem średnim i wyższym, traktujących taniec jako nieodzowny element życia, rodzaj aktywności fizycznej czy też formę spędzenia wolnego czasu.

    Za obsługę powierzchni reklamowej odpowiada Biuro Reklamy G+J Polska. Działaniami public relations dla magazynu „PLACE FOR DANCE” zajmuje się Glaubicz Garwolińska Consultants.

    Informacje techniczne:

    • Pierwszy dzień sprzedaży – 15 wrzesień 2010
    • dwumiesięcznik
    • nakład: 30 000 egz.
    • dystrybucja: saloniki prasowe, wybrane kioski – Kolporter, Ruch, HDS, Garmond, sieć Empików; szkoły tańca, prenumerata
    • objętość podstawowa: 96+4, format: 230×297
    • wydawca: T.A.L.I.O.N. sp. z o.o. + współwydawca Gruner+Jahr Polska Sp. z o. o. & Co. Sp. Komandytowa.