Sukces III Retail Marketing Forum

    III RMF fot3
    III Retail Marketing Forum

    Ponad 100 osób przyciągnęło III Retail Marketing Forum. Uczestnicy imprezy mogli się dowiedzieć, jakie trendy konsumenckie, handlowe i rynkowe można zaobserwować w branży lifestylowej.

    III Retail Marketing Forum zorganizowane przez wydawnictwo Promedia miało miejsce 17 czerwca w Warszawie. Cykl seminariów otworzył wykład Patrycji Dzikowskiej, starszego konsultanta działu analiz i doradztwa Jones Lang LaSalle. Zaprezentowała ona zmiany na rynku nowoczesnego handlu, wpływ kryzysu na strategie deweloperów i  rozwój centrów handlowych.  Następną prelekcję poprowadziła Ewa Jarosz, badacz w sektorze badań jakościowych TNS OBOP, która przedstawiła badania Trend Hunter ilustrujące ewolucję zachowań europejskich konsumentów oraz różnice między konsumentami z różnych krajów.

    Z kolei Joanna Kwiatkowska, kierownik działu badań jakościowych PBS DGA, opowiedziała o wypływie przestrzeni na decyzje zakupowe, jakie elementy wyposażenia skłaniają klientów do większych zakupów a jakie zniechęcają. Natomiast z wykładu Jacka Kotarbińskiego, prezesa POPAI, można było dowiedzieć się, jakie są trendy w shopper marketingu w Polsce. O tym, jak zwiększyć sprzedaż poprzez właściwe szkolenia  sprzedawców, można było posłuchać na prelekcji Jerzego Osiki, prezesa Promedia. Krzysztof Kuwałek, prezes oraz Sławomir Ziętarski, dyrektor operacyjny Brain Juice doradzali zaś,  jak wykorzystać w działaniach marketingowych potencjał internetu. Uczestnicy mogli zapoznać się również z zasadami skutecznej komunikacji sklepu i centrum handlowego, dzięki wykładowi  dr Marka Borowińskiego, właściciela portalu VisualMerchandising.biz.

    Część wykładową zwieńczył panel dyskusyjny, w którym oprócz prelegentów Forum wzięli udział: Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry, Sebastian Januszko, lider projektów shopper insights w TNS OBOP,  Jerzy Klimek, pełnomocnik zarządu Centrum Dystrybucji Korczowa Dolina i Tomasz Zgliczyński – Cuber, dyrektor firmy Codes. Eksperci rozmawiali o skutecznej promocji w handlu detalicznym.

    Podczas III Retail Marketing Forum wręczono certyfikaty Polish Product. Zdobyły je firmy Bialcon, Molton i Piotr. Firma DCB. przyznała bezpłatne szkolenia z zakresu rozpoznawania fałszywych banknotów dwóm uczestnikom Forum, firmom– Klose i Bialcon.

    Na koniec spotkania uczestnicy mogli się cieszyć z upominków, które ufundowali: Farmona, Galeo, Morze Urody, Samanta, Owocowe Bukiety, Podravka, Akademia Wdzięku, Mary Kay, Uniontex, Morfeo i Teofilów.

    Partnerami III Retail Marketing Forum były firmy: DCB, Logwin, Korczowa Dolina, targi Tendence (Messe Frankfurt), Junta de Castilla y Leon, Moda Cyl, a.net.pl, Wiko, Virtus, targi Invest Hotel i Meble Polska (MTP) oraz Polish Product.

    Patronatem medialnym imprezę objęły: „Fashionbusiness”, „Moda Męska”, „Moda Damska”, „Obuwie i Galanteria”, „Producent Odzieży”, „Ambiente”, „Tekstylia w domu”, „Horecamagazine.pl”, „Świat Elit”, „Meble Plus”, FashionMedia.pl, Galeriehandlowe.pl, Kolordesign.eu, Psychologiakoloru.pl, VisualMerchandising.biz, Psychologiakoloruwinternecie.pl, Designteka.pl, Meble.pl, Decolink.pl, marketingowiec.pl.