O potrzebach kobiet, nie tylko w Dniu Kobiet

    krem dzien sloik.otwarty YOSKINE50 naczynkowa

    Raport Millward Brown SMG/KRC dla marki kosmetycznej YOSKINE *

    Czego pragną kobiety? Na to pytanie próbował odpowiedzieć m.in. filmowy bohater grany przez Mela Gibsona. On miał jednak trochę więcej szczęścia od przeciętnych mężczyzn, którzy daliby wiele, aby móc czytać w myślach pań. Wypadający 8 marca Dzień Kobiet jest doskonałą okazją, by zastanowić się jakie są i czego potrzebują współczesne kobiety. Marka kosmetyczna YOSKINE z pomocą MillwardBrown SMG/KRC sprawdziła to w ogólnopolskim badaniu.

    JAKIE SĄ WSPÓŁCZESNE POLKI?

    Rodzina, zdrowie, macierzyństwo i bezpieczeństwo oraz szczęście z partnerem – właśnie te wartości, według badania MillwardBrown SMG/KRC dla marki kosmetycznej YOSKINE, definiują współczesną Polkę.

    Rodzina przypomina mi, jaką wielką wartością w życiu jest dawanie – wyjaśnia artystka Urszula Dudziak.

    W to, że rodzina jest w życiu najważniejsza wierzy 3/4 Polek. Niewiele mniej, bo 2/3 polskich kobiet jest zdania, że życiowym priorytetem powinno być zdrowie.

    Na kolejnych miejscach znalazły się macierzyństwo i bezpieczeństwo (wskazane przez 31% wszystkich badanych kobiet) oraz szczęście z partnerem i uczciwość (po 30% wskazań). Co czwarta osoba wskazała spokój oraz Boga i religię jako istotne w jej życiu. W dalszej kolejności wymieniano pieniądze (23%), pracę (22%) oraz szacunek innych ludzi (21%).

    Choć rodzina i sprawy z nią związane znajdują się na szczycie piramidy wartości, to nie pokazują one kompletnego obrazu kobiet. Współczesne Polki spory nacisk kładą też na kwestie zawodowe. W najmłodszej grupie, dla kobiet przed 30-tką, zdecydowanie bardziej niż u pozostałych badanych, liczy się właśnie wykształcenie (27%), kariera i sukces zawodowy (17%) oraz niezależność (13%). Trzeba zaznaczyć, ze pewne wartości zmieniają się wraz z etapem życia. Macierzyństwo i sprawy zawodowe są znacznie częściej wymieniane przez kobiety między 20. a 50. rokiem życia. Natomiast na jesieni życia (powyżej 60 r.ż.) panie częściej niż w innych grupach wiekowych myślą o ideach niematerialnych, takich jak Bóg, religia, ojczyzna, honor i szacunek wobec innych ludzi.

    Jest jednak pewna rzecz, typowa dla współczesnych Polek, która nie zmienia się z wiekiem. Chodzi o świadomość siebie i swoich potrzeb. Zasadę tę wyznaje 69% kobiet we wszystkich grupach wiekowych, najwięcej między 30 a 39 rokiem życia (74%).

    idealny PREZENT DLA KOBIETY

    Dzień Kobiet przed nami. Skoro wiemy, jakie są i czego potrzebują współczesne Polki, może teraz łatwiej będzie wybrać im prezent? Goździki i para rajstop odeszły do lamusa. W kwestii upominków panie są znacznie bardziej wymagające. Oto istotny trop: co trzecia kobieta otwarcie przyznaje się, że – by atrakcyjnie wyglądać – potrafi wydać na kosmetyk więcej, niż nakazywałby zdrowy rozsądek. Podejście takie jest powszechne wśród wszystkich Polek, niezależnie od wieku. Co ciekawe, nieco bardziej rozsądne w tej kwestii są osoby z wyższym wykształceniem (29%). Może być to związane z chęcią budowania własnego wizerunku jako osoby zachowującej się w sposób bardziej racjonalny. Pewne jest jednak, że aby sprawić przyjemność kobiecie, luksusowy kosmetyk na pewno będzie trafionym prezentem.

    Raport marki kosmetycznej YOSKINE”.

    * CAPIBUS Millward Brown SMG/KRC dla marki kosmetycznej YOSKINE, przeprowadzony w dniach 3-13 września 2010 na próbie ogólnopolskiej, reprezentatywnej dla mieszkanek miast w wieku 20+ (N=591).