Firma ASICS, będąca czołowym światowym producentem sprzętu sportowego, ogłosiła właśnie wprowadzenie na rynek globalnej kampanii reklamowej na rok 2011 pod hasłem ” Sport uwalnia więcej, niż tylko pot „.
Kampania, wykonana przez agencję reklamową VITRO z San Diego, jest największą inicjatywą marketingową marki ASICS, uruchomioną w tym miesiącu jednocześnie na całym świecie. Nowa kampania sprzyja kontynuacji koncepcji uwolnienia negatywnej energii i myśli, aby na bieżąco pokonywać przeszkody, które nieustannie powracają do nas w codziennym życiu. Myśl tę firma ASICS zapoczątkowała już podczas kampanii globalnej w roku 2010. Uwzględnia ona również założenia filozofii marki i skrót nazwy ASICS „Anima Sana In Corpore Sano”, który po łacinie oznacza „W zdrowym ciele zdrowy duch „.
Po raz pierwszy inicjatywa i siła oddziaływania kampanii globalnej ASICS została rozszerzona na wszystkie dziedziny sportu, a także konkretne modele obuwia, akcesoriów i odzieży sportowej. Visuale kampanii wskazują negatywne emocje, takie jak „stres ” czy „strach”, „wątpliwość” i „niepokój”, które dosłownie wysypują się z ciała sportowca podczas wysiłku i są przykładem dynamicznej siły sportu, dającej tak wiele korzyści nie tylko dla ciała, ale również dla ducha.
Reklama daje niezwykłe wrażenie zaangażowania emocjonalnego w sport, które rośnie z minuty na minutę wraz z przyspieszoną akcją serca. Dzięki niemu każdy sport: bieganie, tenis, siatkówka czy fitness sprawiają, że wszystkie negatywne uczucia i emocje po prostu znikają. Wprowadzenie kampanii na rynek w styczniu 2011 roku na całym świecie zaowocuje jej publikacjami w audycjach, materiałach drukowanych i internecie.
W Europie ASICS podwoi inwestycje w media, ze szczególnym naciskiem na budowanie wizerunku marki w oparciu właśnie o kampanię Globalną i Bieganie. Tytuły specjalistyczne będą tu miały zasadnicze znaczenie w promocji marki, ale kampania obejmie także media typu Life Style.
Również w Polsce marka ASICS planuje wzmożoną inwestycję w media, idąc w ślad za działaniami centrali firmy. Grafiki GBC pojawią się w prasie branżowej, sklepach partnerskich i w internecie. Reklama marki rozszerzy swój zasięg poprzez reklamę telewizyjną na kluczowych rynkach (Wielka Brytania, Hiszpania, Francja i Niemcy) oraz w 59 innych krajach za pośrednictwem stacji Eurosport. Również cyfrowo ASICS będzie silnie obecny poprzez wyszukiwarki, blogi, portale biegowe i wiodącą stronę internetową asics.com oraz wersję polską asics.pl