Posiadanie drogich, luksusowych przedmiotów to zdaniem blisko 42% Polaków cecha, która wyróżnia osoby o ekskluzywnym smaku – wynika z raportu społecznego „Lipton. Piramida Dobrego Smaku Polaków.”*
Poza drogimi rzeczami, wyróżnikiem osób o ekskluzywnym smaku jest elokwencja. Na umiejętność pięknego wypowiadania się wskazało 28,9%. Według 21,9% respondentów taka osoba musi być absolwentem prestiżowej szkoły.
Jednocześnie 21,4% z nas jest zdania, że osoba o ekskluzywnym smaku uważa się za lepszą od innych, a tylko 16,6% ankietowanych wskazało, że często występuje w mediach.
„Wskazywane przez respondentów wyznaczniki ekskluzywnego smaku są często niedostępne dla przeciętego człowieka. Jako producenci wysokogatunkowej herbaty chcemy pokazać Polakom, że ekskluzywne produkty są w zasięgu ręki każdego z nas.” – komentuje Maja Medowska, Brand Manager marki Lipton.
Raport „Lipton. Piramida Dobrego Smaku” przedstawia, w jaki sposób Polacy definiują ekskluzywny smak w odniesieniu do produktów, osób oraz zawodów.
*Badanie przeprowadził PBS DGA w dniach 06-09.08.2010 na reprezentatywnej, losowej próbie n=1067 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Dane nie sumują się do 100, gdyż ankietowani mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź.