Zdaniem Joanny Horodyńskiej nieprzemyślane zakupy najczęściej kończą się tym, że panie dołączają do swojej garderoby kolejną parę podobnych spodni czy bluzkę w tym samym fasonie. Dlatego przed pójściem na zakupy warto zastanowić się, co jest nam rzeczywiście potrzebne, a do sezonowych nowinek modowych podchodzić z dużą rozwagą.
– Bardzo ważne jest stworzenie jakiegoś planu, żeby nasze zakupy nie były spontaniczne, szczególnie te z prywatnymi klientkami, kiedy musimy się zmieścić w czasie i w jakimś budżecie. Wcześniej trzeba też sprawdzić, co jest w szafie, co jest nam potrzebne i co chcemy zmienić w nowym sezonie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Joanna Horodyńska, stylistka.
Joanna Horodyńska radzi, by nie kopiować stylizacji z czasopism i ślepo nie sugerować się obowiązującymi trendami. Coś, co świetnie pasuje jednej osobie, na innej może prezentować się fatalnie. Zdaniem stylistki podstawą udanej stylizacji wcale nie muszą być drogie ubrania.
– Powinny mieć dobre buty i dobrą torebkę, a sukienka może być naprawdę tania. Na pewno lepiej jest kupować w różnych firmach i to łączyć ze sobą ich produkty. Wtedy unikniemy takiego wizerunku z witryny. Żonglowanie różnymi markami powoduje, że ta stylizacja jest ciekawsza – tłumaczy Joanna Horodyńska.
Zakupy online na pewno są dużym udogodnieniem, jednak w przypadku ubrań trzeba pamiętać o tym, że rozmiary w poszczególnych sklepach mogą znacznie różnić się od siebie. Zdjęcia zamieszczone w sieci często przekłamują rodzaj tkaniny czy rzeczywisty kolor. Dlatego stylistka apeluje o ostrożność.
– Jeśli mamy sprawdzone marki, to możemy kupować ich produkty przez internet, możemy to też robić, jeśli wcześniej mierzyłyśmy dany produkt podczas zakupów stacjonarnych i rozmiar nam odpowiadał – dodaje Joanna Horodyńska.
TREŚĆ CAŁEJ WYPOWIEDZI JOANNY HORODYŃSKIEJ:
N: Nie robisz zakupów tylko dla siebie, tylko także dla swoich klientów, czy jest jakaś recepta, przepis na takie udane zakupy?
Na pewno stworzenie jakiegoś planu, że to nie jest spontaniczne, szczególnie przy prywatnych klientkach, kiedy mamy wyznaczone granice czasu, musimy się zmieścić w czasie i w jakimś budżecie, to na pewno plan jest istotny. Wcześniej sprawdzenie, co jest w szafie, co jest nam potrzebne, co chcemy zmienić w nowym sezonie, czyli znowu plan. Pod każdym względem plan. Wydaje mi się, że w każdych zakupach jest przydatne szczególnie, jeśli wydaje się na przykład dużo pieniędzy na te rzeczy. Bo kupienie czegoś za 10-15 zł nie będzie takim wydatkiem jak 150 zł, więc trzeba to sobie mocniej przemyśleć.
N: Czy jesteś zwolenniczką zakupów online, czy wolisz jednak dotknąć, przymierzyć?
Dla siebie online, dla klientek różnie. Jeśli mamy sprawdzone już marki, to mogę kupić przez internet. Gdzieś wcześniej mierzyłyśmy przy okazji zakupów stacjonarnych. Natomiast rzeczywiście, kiedy już mamy to sprawdzone mogę kupić online, bo ta rozmiarówka często odpowiada przy takich klasycznych elementach garderoby. Na pewno lepiej jest kupować w różnych firmach i to ze sobą łączyć. Wtedy unikamy jakiegoś takiego wizerunku z witryny, czyli znowu się powtarzam, to samo, co jest wszędzie. Jednak żonglowanie różnymi tematami, może nie tematami, żonglowanie różnymi markami powoduje, że ta stylizacja jest ciekawsza. Ale też zdaję sobie sprawę z tego, że są kobiety, które nie mają czasu na takie historie i wolą po prostu przyjść do sklepu i kupić to, co jest zestawem danej marki i też nie ma w tym nic złego. Jeżeli mają jakąś taką ciekawszą osobowość, potrafią nosić ubrania będzie to inaczej się prezentowało. Jeżeli nie, to pewnie będzie tylko i wyłącznie witryną. Ale taka jest moda, dopuszcza i takie rzeczy i takie rzeczy.
N: Bardziej ubranie z sieciówki, a dodatki markowe, czy odwrotnie? Czy dodatki tańsze, a sukienka projektanta?
Najlepiej dobre buty i dobra torebka, a sukienka może być naprawdę tania.