Swarovski prezentuje nową kampanię reklamową marki autorstwa fotografa mody Stevena Meisela. Za pomysł odpowiada dyrektor kreatywna Giovanna Engelbert, a za wcielenie go w życie — makijażystka Dame Pat McGrath, która stworzyła prawdziwie wizjonerską stylizację.
Celem kampanii Metamorphosis jest uhonorowanie radości płynącej z wyrażania swojej indywidualności oraz kryształów mających niesamowitą zdolność do przeobrażania się. Przedstawia ona stworzenia nie z tego świata, które obrazują biżuteryjne rodziny marki Swarovski: Florere, Idyllia, Gema, Dextera i Millenia. A jest to obraz przepiękny, fantastyczny, nasycony artyzmem Pat McGrath i wykorzystujący motywy tropikalnych roślin i zwierząt.
Meisel wkomponowuje kultowe biżuteryjne wzory marki Swarovski w swoje wyjątkowe obrazy przedstawiające cztery niezwykłe postaci: Motyla, Papugę, Ananasa i Żółwia. Każda z nich stanowi uosobienie radosnej ekstrawagancji i cudowności świata przyrody.
Kampania czerpie inspirację z austriackiego dziedzictwa marki Swarovski, sięgając jednocześnie do magicznych, kwiecistych komnat cesarzowej Marii Teresy, które znajdziemy w wiedeńskim pałacu Schönbrunn z XVIII wieku.
Te <> pokoje Marii Teresy odzwierciedlają jej marzenia i sny. To feeryczne przestrzenie z muralami przedstawiającymi egzotyczną florę i faunę z całego świata, połączoną w jednym malunku, chociaż w rzeczywistości gatunki te nie miałyby szansy dzielić tego samego środowiska. Chciałam stworzyć zaczarowany, kryształowy ogród na podobnej zasadzie: co prawda nie istnieje on w naturze, ale przynosi taką samą radość”. – powiedziała Giovanna Engelbert, dyrektor kreatywna marki Swarovski.
W zaczarowanym, kryształowym ogrodzie Swarovski poszczególne elementy biżuterii łączą się i przeobrażają w fantastyczne stworzenia inspirowane tropikalnymi owocami oraz egzotycznymi ptakami i zwierzętami, przy czym każde z nich jest na swój sposób wyjątkowe i ma własną osobowość.
„Kampania Metamorphosis to święto na cześć piękna kryształów Swarovski oraz tego, w jak niezwykły sposób wyrażają one kreatywność i radość”, dodała Engelbert. „Inspirował nas związek między tym, jak sztuka potrafi przynosić zmiany i przeobrażać się, a tym, jak robi to biżuteria”.
Meisel uwiecznił czarujące postaci na hipnotyzujących zdjęciach przedstawiających ducha i savoir-faire kultowych rodzin biżuteryjnych Swarovski i wydobywających pełną radości magię kryształów.