Joga praktykowana jest w Polsce od lat i wciąż ma stałe grono zwolenników, zumba traci na popularności, a crossfit cały czas zyskuje – wynika z danych serwisu FitPlanner. Badania pokazują, że wzrost zainteresowania sportem można zaobserwować w styczniu, co niewątpliwie wiąże się z postanowieniami noworocznymi, a kolejne apogeum popularności aktywności fizycznej przypada na wrzesień i październik.
– Joga jest treningiem ponadczasowym, z kolei zumba, która przez wiele lat święciła triumfy (pojawiła się w naszym kraju w 2010 roku), już od 2014 roku notuje spadek popularności. Natomiast crossfit nieprzerwanie od 2012 roku staje się coraz bardziej popularną dyscypliną sportową – mówi agencji informacyjnej Aleksandra Balcerzak z FitPlanner.pl.
Zdaniem Aleksandry Balcerzak popularność crossfitu z pewnością będzie się utrzymywać przez cały rok. Treningi będą wspomagane nowymi technologiami.
– Według amerykańskich naukowców najważniejszym trendem na ten rok będą inteligentne urządzenia, inteligentne tkaniny bądź inteligentne zegarki, które będą mierzyć parametry ciała i efektywność podczas treningu. Istotną rolę będzie też pełnił trening z wykorzystaniem własnej masy ciała, czyli tzw. kalistenika. Jest to trening ponadczasowy. Czyli z jednej strony można zaobserwować zwrócenie się ku nowym technologiom, z drugiej zaś powrót do tych pierwotnych, ćwiczonych w starożytności dyscyplin. Jest to bardzo ciekawa zależność – podkreśla Aleksandra Balcerzak.
Badania pokazują, że aktywność fizyczna jest silnie skorelowana z postanowieniami noworocznymi. W styczniu 2015 roku w wyszukiwarce Google dla frazy „fitness Warszawa” odnotowano około 1600 wyszukań, w lutym liczba ta spadła do 1000, w marcu znów wzrosła (do 1300), a później zaczęła systematycznie spadać – w maju zarejestrowano zaledwie 590 wyszukiwań.
– W styczniu jest takie apogeum popularności aktywności fizycznej. Niestety, nasz zapał jest słomiany. Kolejne apogeum popularności sportu, ćwiczeń i aktywności fizycznej przypada na październik i wrzesień. Chociaż są takie dyscypliny jak np. crossfit, które właściwie przez cały rok utrzymują się na stałym wysokim poziomie, jest to około kilkudziesięciu tysięcy wyszukań miesięcznie – dodaje Aleksandra Balcerzak.