“Jeżeli istniałby cyberkopciuszek, byłaby nim Sophia Amoruso”- tak New York Times określił “GIRLBOSS”, szefową Nasty Gal, najszybciej rozwijającej się internetowej marki odzieżowej w Stanach.
Amoruso znalazła się na czele “50 najseksowniejszych prezesów świata” portalu Business Insider. Wyprzedza w nim założycieli Yahoo, PayPala czy Tumblera. Nasty Gal budowała swoją firmę zaledwie przez 6 lat. Obecnie zatrudnia 400 osób, jej roczna sprzedaż osiąga 100 milionów dolarów. Jej imperium modowe dziś jest warte 130 milionów dolarów i działa według prostej filozofii: “Sprzedaję ubrania za więcej, niż je kupiłam”. Historia Sophii przypomina scenariusz filmowy, jednak jej sukces to wynik ciężkiej pracy, intuicji, wyczucia marketingowego i wykorzystania mediów społecznościowych.
Gdy miała 10 lat, jej rodzice stracili pracę. Mała Sophia zaczęła pomagać ojcu w rozwożeniu gazet, co wiązało się z tym, że codziennie musiała wstawać o 5 rano. W wieku 15 lat podjęła się pierwszej pracy w Subway’u. Usłyszała wtedy od swojego ojca radę, którą przekuła na swoje motto: “ Pojawiaj się na czas. Ruszaj się żwawo. Przemyj podłogę, nawet gdy nikt Cię o to nie prosi”. Amoruso odnalazła się w ciężkiej pracy. Naukę uznała natomiast za bezsensowną. Rzuciła szkołę średnią, a dalszą edukację kontynuowała w domu. Dostała się na studia artystyczne, po czym szybko je porzuciła. Uważała, że marnuje tam swoją młodość.
Początek jej spektakularnego sukcesu miał miejsce na bardzo popularnym portalu społecznościowym MySpace. To właśnie tam Amoruso nawiązała kontakt z ludźmi, którzy sprzedawali ubrania vintage na eBay’u. Temat na tyle ją zaintrygował, że sama zaczęła wystawiać ubrania na licytację. Żeby wyróżnić swoje produkty na tle innych, fotografowała je na swoich przyjaciółkach. W przeciągu półtora roku właścicielka Nasty Gal zyskała 30 tysięcy nowych znajomych na MySpace. Sprzedaż wystawionych przez nią ubrań sięgnęła 115 tysięcy dolarów.
Przełomem był rok 2008, kiedy to Sophia otworzyła własny serwis w Internecie. Nazwała go “Nasty Gal”, inspirując się tytułem piosenki Betty Davis. 24-letnia w tym czasie Amoruso wykazała się dużą intuicją marketingową i swoje konto z MySpace zamieniła na fanpage na rozwijającej się dopiero platformie społecznościowej Facebook (obecnie milion dwieście tysięcy fanów). Nasty Gal w tej chwili posiada profile również na Instagramie (półtora miliona obserwujących) oraz Twitterze. Na każdym z nich odniosła ogromny sukces – w rankingach najbardziej popularnych profili społecznościowych wśród marek modowych, Nasty Gal zawsze plasuje się w czołówce. Według statystyk na rok 2012, 25% wszystkich klientów marki odwiedza jej stronę codziennie, natomiast kolejne 10 % ok. 100 razy w miesiącu.
Kim jest dziewczyna Nasty Gal? To zarazem romantyczka jak i rockmanka, która kocha eksperymentować z swoim wyglądem, ale przede wszystkim czuje się pewnie i pięknie w swoim ciele. Styl, jaki prezentuje jej marka, to typ dziewczyny z Los Angeles; kolorowej i szalonej. Sophia swoje klientki określa jako: kobiety piękne, wykształcone, ciężko pracujące, ambitne, które kochają ubrania. Cały zespół Nasty Gal codziennie dba o to, aby dostarczyć swoim klientkom stylizacje przedstawione w jak najlepszy sposób. Jeżeli konkretna rzecz się nie sprzedaje, fotografuje ją ponownie w innej stylizacji na innej modelce. Sukces marki Nasty Gal buduje zespół ludzi pasjonujący się modą na czele z Sophią Amoruso.
źródło: http://lifestyle.arena.pl/