Najbardziej wyraźnym trendem w tym roku będzie wzrost nastawienia na efektywność reklamy. Co za tym idzie, marketerzy mają wydawać więcej pieniędzy na wsparcie sprzedaży, a nie kampanie wizerunkowe. Eksperci prognozują w Interaktywnie.com, że pójdzie za tym wykorzystanie niestandardowych form promocji. Ich zdaniem wydatki na reklamę internetową sięgną w tym roku 2,3 miliarda złotych
– Dobrym przykładem jest nawiązywanie współpracy z tak zwanymi influencerami – zwykłymi użytkownikami angażowanymi do działania. Ci są znani w swoich społecznościach z testowania produktów i dzielenia się opinią na ich temat ze znajomymi. To mikrocelebryci. Z pewnością będą przekształcani na ambasadorów skłonnych do rekomendacji danej marki – twierdzi Piotr Wójcicki, business development manager, agencja Buzz Media.
– Reklama będzie musiała poza tradycyjnymi kanałami i już znanymi nowymi narzędziami pójść o krok dalej i angażować oraz docierać do potencjalnych klientów w sposób jeszcze bardziej niestandardowy – potwierdza Edyta Pawłowska – Digital Strategist & Partner w Neue Modell. To jednak nie wszystko.
Bardziej precyzyjne targetowanie grup docelowych powodować będzie rozwój kampanii telewizjach i na portalach tematycznych, natomiast tracić będą nadawcy mainstreamowi, konsumujący dotychczas większość tortu budżetów reklamowych.
– Ta tendencja wywoła niewątpliwie rozwój szeregu mieszanych form komunikacji, takich jak sponsorowanie programów czy lokowanie w programach marek i produktów, ponieważ nadawcy będą starali się stworzyć atrakcyjne oferty dla reklamodawców w ucieczce przed spadkiem dochodów – twierdzi Dariusz Franckiewicz – prezes zarządu Effectica Agencja Reklamowa.
Kampanie wymuszą na agencjach bardziej kreatywne podejście do działań marketingowych. – Zaskoczenie, suspens, humor, wyszukana estetyka, przenikliwość i to już w kreacji za mało! – uważa Tomasz Danielewicz – dyrektor kreatywny GoldenSubmarine. Nie będzie więc łatwo przebić się z komunikatem.
Całą prognozę wraz z komentarzami ekspertów znajdziesz w Interaktywnie.com:
http://interaktywnie.com/kreacja/artykuly/trendy/prognoza-na-2013-reklama-w-sieci-pobije-rekord-ale-nie-bedzie-latwo-245253