4 października, w siedzibie Ambasady Polski we Francji w Paryżu, odbyła się prezentacja 15-lecia twórczości mody Gosi Baczyńskiej. Projektantka przedstawiła wybrane kreacje obrazujące historię jej marki modowej oraz kolekcję na wiosnę/ lato 2013.
13 sierpnia 2012 roku Gosia Baczyńska obchodziła 15-lecie swojej marki. Jubileusz uczciła w warszawskiej Królikarni podczas „Kryształowego Wesela”. W Paryżu, z tej okazji, zorganizowana została wyjątkowa prezentacja jej mody. Pokazom towarzyszyły projekcje filmów na temat pracy artystycznej Gosi, jej inspiracji i autorskiego postrzegania pracy twórczej. Tego wieczoru do stylizacji projektantka wybrała biżuterię marki Lilou słynącej z niepowtarzalnej personalizowanej biżuterii i akcesoriów, firmy która posiada swój salon w Paryżu przy prestiżowym bulwarze St Germain.
Andrzej Smolik, artysta znany i ceniony na polskim, jak i francuskim rynku, specjalnie na tę okazję przygotował wyjątkową aranżację muzyczną. Wydarzenie stało się tym samym doskonałym pretekstem do zaprezentowania polskiej sztuki na arenie międzynarodowej.
„Prezentacja ukazała jak wiele różnych motywów inspirowało mnie na przestrzeni tych piętnastu lat – literatura, malarstwo czy sztuka naiwna. Była to dla mnie też wyjątkowa okazja do spojrzenia na moje projekty po wielu latach od ich stworzenia. I to jest dla mnie bardzo cenne. Uświadomiło mi też, że cały czas konsekwentnie tworzę swoją, bardzo autorską, modę . Od zawsze towarzyszyły mi fascynacje motywami retro, egzotycznymi, wschodnimi motywami i chęć interpretowania ich w moim własnym, nonszalanckim stylu. Pokazałam projekty, które uważam za najważniejsze w mojej pracy twórczej” – mówi Gosia Baczyńska.
Gospodarzami przyjęcia byli Pan Ambasador Polski we Francji Tomasz Orłowski i jego żona Aleksandra. Dzięki ich uprzejmości i wyjątkowemu zaangażowaniu prezentacja Gosi Baczyńskiej odbyła się w Ambasadzie – to Hôtel de Monaco przy rue de Talleyrand 5, jedna z najpiękniejszych, najbardziej stylowych ambasad mieszczących się w Paryżu. Nieocenioną partnerką wydarzenia była Marzena Wilkanowicz-Devoud, wieloletnia redaktor naczelna polskiej edycji miesięcznika Elle i przyjaciółka Gosi Baczyńskiej. „To był wyjątkowy dzień dla Gosi. Pierwsze spotkanie w Paryżu z ludźmi ze świata mody, mediów i kultury. Przyszli, gratulowali, z entuzjazmem radzili jakie poczynić następne kroki. Ku mojej radości zachwycili się aktualną kolekcją printów inspirowanych polskimi makatkami z lat siedemdziesiątych. Ale sukces tego wieczoru to tylko początek ciężkiej pracy.” – podsumowała Marzena Wilkanowicz-Devoud.
W wydarzeniu udział wzięli dyrektor generalny grupy wydawniczej „Marie Claire” Arnaud de Contades oraz dyrektor wydawniczy z tego samego magazynu, Florence du Luart. Gośćmi byli także wybitna polska modelka Małgorzata Bela, zastępca redaktora naczelnego „L’Express” publicysta Christian Makarian, hrabina Isabelle d’Ornano, która jest właścicielką firmy kosmetycznej Sisley, a także redaktor naczelna „Madame Figaro” Anne Florence Schmitt. Pokaz swoją obecnością zaszczycili także szefowie koncernów mediowych Conde Nast, Alexandra Harnden szef wydawniczy magazynu „Vogue” na świat, szef stylistów telewizji „Canal+” oraz przedstawiciele telewizji „France 24”.
Prezentacja w Ambasadzie, to początek drogi do zaistnienia projektów Gosi Baczyńskiej w Paryżu. Od następnego wtorku, przez kilka kolejnych tygodni prace projektantki będą dostępne w Showroomie (przy 3 rue Cognacq-jay), w prestiżowym miejscu Paryża – nieopodal pl. Inwalidów. Umożliwi to podjęcie rozmów z kupcami oraz magazynami modowymi. Partnerami projektu byli:
PKN Orlen –wielki koncern naftowy, a także polski mecenas sztuki, współpracujący z Gosią Baczyńską. W ostatnim czasie, w Teatrze Wielkim w Warszawie w ramach gali PKN Orlen „Polacy z werwą” odbył się pokaz najnowszej kolekcji Gosi Baczyńskiej „Balladyna”.
Cosmpolitan Twarda 2/4 – adres, który zmieni panoramę Warszawy. To wyjątkowy wieżowiec projektu architekta Helmuta Jahn, budowany w Warszawie, przy zbiegu ulic Emilii Plater i Twardej (okolice Placu Grzybowskiego). Będzie on posiadał 44 piętra i 160 metrów wysokości.
Lilou – wyjątkowa marka oferująca personalizowaną biżuterię, akcesoria. Po sukcesie w Polsce, Lilou obecnie otwiera salon w Paryżu, który mieści się, przy prestiżowym 145, Boulevard St.Germain obok takich butików jak Louis Vuitton, Giorgio Armani czy Sonia Rykiel.
Audioteka – platforma high-tech nowej generacji sprzedająca audiobooki dla szerokiej publiczności poprzez stronę www, aplikacje mobilne i wkrótce (światowa premiera!) aplikacje automobilne. Założona w 2008 przez Marcina Beme, Audioteka jest liderem na polskim rynku (600 000 sprzedanych audiobooków rocznie) i rozwija się bardzo dynamicznie w Polsce tak jak i za granicą: w Czechach, Turcji, Niemczech i Hiszpani. W listopadzie 2012 roku otwiera swoją filię we Francji. Audioteka, to świetny przykład polskiej firmy nowej generacji, która przekracza granice z sukcesem i bez kompleksów.