Targi Event 2012 zakończone na plus | Centrum MT Polska

    Ponad 3100 osób odwiedziło warszawskie Centrum MT Polska w dniach 3-4 października, gdzie odbywały się Targi Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów Event 2012. Przez dwa dni przedstawiciele branży eventowej zapoznawali się tutaj z szeroką ofertą 85 firm, które na stoiskach prezentowały najnowsze produkty i usługi dla różnorodnych eventów. Targi Event dostarczyły wielu interesujących informacji odnośnie rynku eventowego. Na miejscu zorganizowane zostały bowiem merytoryczne spotkania i konferencje poświęcone bieżącym problemom w świecie eventów. Z kolei liczne atrakcje zaplanowane na dwa dni targów stanowiły źródło pomysłów na ciekawą oprawę artystyczną wydarzeń i nadały rozrywkowego tonu całej imprezie. Zwiedzający mogli zmierzyć się w turnieju Rummikuba ze znanym aktorem Robertem Moskwą, zagrać w wirtualnej strefie gier Budda Play, a także obejrzeć różnorodne popisy taneczne, wokalne czy akrobatyczne. W tym roku po raz pierwszy zorganizowany został też konkurs, w którym wyłoniona została maskotka promująca Targi Event.

    – Przez dwa dni wydarzenia przez nasze centrum przewinęło się wielu przedstawicieli branży eventowej. Na miejscu mogli nie tylko poznać pełną ofertę produktów i usług dostępnych na rynku, ale też zdobyć kontakty do wielu firm, by w przyszłości skorzystać z profesjonalnego wsparcia przy organizacji różnorodnych wydarzeń. Czwartą edycję Targów Event oceniamy więc zdecydowanie na plus. Tym bardziej, że zebraliśmy wiele pozytywnych opinii na temat imprezy. Dziękujemy naszym wystawcom za ciepłe słowa, które spłynęły do nas po zakończeniu wydarzenia. To, że doceniają współpracę z nami i czerpią korzyści z możliwości, jakie stwarzają Targi Event sprawia, że praca włożona w ich przygotowanie przynosi jeszcze więcej satysfakcji – przyznaje Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska, organizatora Targów Event.

    ABC dobrego eventu

    Podczas Targów Event kilkudziesięciu wystawców prezentowało rozwiązania i usługi, które pozwolą od początku do końca stworzyć niezapomniany event. Na stoiskach pojawiły się propozycje z zakresu technicznej oprawy imprez, jak choćby oświetlenie, nagłośnienie, multimedia, scenografia czy efekty specjalne, a także atrakcje eventowe. Po raz pierwszy na targach można było dowiedzieć się, jak działa City Games Creator – serwis, który pozwala na projektowanie i rozgrywanie gier miejskich z wykorzystaniem aplikacji mobilnych. – Z naszego punktu widzenia takie targi to niepowtarzalna okazja spotkania bardzo dużej liczby nowych klientów. Na dziś pokazujemy absolutnie unikalne rozwiązanie w skali kraju, jak nie w skali europejskiej – możliwość budowania gier miejskich na platformy mobilne w oparciu o gotowe komponenty. (…) Mamy bardzo duże zainteresowanie, wręcz przechodzi to nasze oczekiwania sprzed targów. Jesteśmy bardzo mile zaskoczeni tym, z iloma osobami udało nam się już nawiązać kontakt – ocenił Marcin Słowiak z firmy Cavelords.pl prezentującej możliwości City Games Creator. Co więcej nie zabrakło też propozycji dotyczących obsługi personalnej eventów czy bezpieczeństwa i porządku imprez. Poza tym zwiedzający mogli też zapoznać się z szeroką ofertą obiektów, które mogą stać się lokalizacją dla różnorodnych wydarzeń, jak chociażby Chochołowy Dwór z Jerzmanowic koło Krakowa. – Jesteśmy nowym obiektem, działamy trzy lata na rynku małopolskim. Tutaj spotkaliśmy się z organizatorami eventów, przedstawicielami agencji eventowych głównie z terenu warszawskiego, którzy nie znali naszego miejsca, więc jak najbardziej są to kontakty konieczne, potrzebne, pozytywne. Nawiązaliśmy może jeszcze nie współpracę, ale te firmy dowiedziały się o naszym istnieniu, pozyskaliśmy też kilka zapytań odnośnie konferencji. (…) Targi jak najbardziej uważam za efektywne, chociaż te efekty pewnie będziemy dopiero odczuwać po powrocie – powiedziała Anna Chochół z Chochołowego Dworu.

    Najlepsze oferty i maskotka Targów Event

    Spośród dziesiątek propozycji prezentowanych przez wystawców w tym roku po raz kolejny wyłoniono najlepsze oferty w specjalnych konkursie targowym. W kategorii technologie eventowe laureatem została firma EVENTROOM dbająca o komfortową realizację techniczną imprez. Wśród atrakcji eventowych najlepsze okazało się Polskie Stowarzyszenie Walk Rycerskich, jury przyznało również dwa wyróżnienia, które otrzymały firma D3Art skupiająca performerów na wystąpienia galowe oraz Park Edukacyjny „Interakcje” – producent innowacyjnych urządzeń edukacyjnych. Z hoteli i obiektów eventowych zwyciężyła Hala Sportowo-Widowiskowa w Gdyni. Z kolei w kategorii bezpieczeństwo i logistyka eventowa za najlepszą ofertę nagrodzono firmę Pret S.A., która na targach pokazała rewelacyjny system płyt nawierzchniowych, a wyróżnienie przyznano firmie Palarnie.pl – liderowi w zakresie tworzenia efektywnych stref dla palących. Nagrody dla zwycięzców ufundowali partnerzy targów: EventMapa.pl, SpoldzielniaDziennikarzy.pl, MeetingPlanner.pl, MojeKonferencje.pl, salebiznesowe.pl, konferencje.pl, a także organizatorzyimprez.pl i MeetingsPoland.pl. Co więcej w ramach tegorocznej edycji imprezy zorganizowany został premierowy konkurs na najciekawszy projekt maskotki Targów Event. Najlepszy szkic przygotował Grzegorz Kamiński. Na bazie jego projektu powstanie maskotka promująca Targi Event.

    Wiedza i rozrywka

    IV edycji Targów Event 2012 towarzyszył obszerny program wydarzeń towarzyszących, na który składały się zarówno szkolenia, jak i wydarzenia rozrywkowe. Stowarzyszenie Branży Eventowej zorganizowało konferencję „Event = kasa. Czyli o pieniądzach w eventach” złożoną z debaty i pięciu prelekcji prowadzonych przez polskich i zagranicznych ekspertów. Spotkanie dotyczyło możliwości poprawy współpracy pomiędzy usługodawcami i zleceniodawcami oraz kwestii osiągnięcia realnych zysków w branży eventowej. Wzięło w nim udział 40 osób. Słuchacze aktywnie uczestniczyli w dyskusji po prelekcjach i podawali różnorodne przykłady z Polski. Największe zainteresowanie wzbudził panel dotyczący zwrotu z inwestycji oraz debata na temat przyszłości branży eventowej. Ciekawym doświadczeniem było również połączenie live z norweskim ekspertem. Wszystkie prelekcje podczas konferencji SBE były transmitowane on-line, z czego skorzystali przede wszystkim przedstawiciele hoteli oraz agencji eventowych. Nagrane materiały będzie można też pobrać ze strony www.sbe.org. Co więcej, podczas targów firma Mak On-lina omówiła zagadnienia dot. ubezpieczania eventów, a Stowarzyszenie Autorów ZAiKS poruszyło temat korzystania z utworów podczas eventów. Eventmapa.pl z kolei zorganizowała Akademię Selekcjonera, podczas której uczestnicy doskonalili umiejętności dokonywania właściwych wyborów. W jej trakcie odbyły się też prelekcje poświęcone marketingowi zapachowemu pod hasłem „Zapach udanego eventu”. Poza tym nie brakowało też rozmaitych atrakcji zorganizowanych na scenie, a także na przestrzeni Networking Zone podzielonej na część WORK, w której można było usiąść i porozmawiać o współpracy biznesowej oraz na strefę rozrywki NET. Na zwiedzających czekała więc m.in. wirtualna strefa gier Budda Play z wciągającymi grami komputerowymi i wygodnymi poduszkami, a także wersja takiej strefy do wykorzystania w imprezach plenerowych – Mobilny Lolobus. Ponadto, zwiedzający mogli zmierzyć się z polskim aktorem Robertem Moskwą w turnieju Rummikuba, zagrać w golfa, poznać strategiczne gry miejskie czy też obejrzeć pokazy walk rycerskich, popisy kulinarne, akrobatyczne i barmańskie, a także wspaniałe występy taneczne, jak gorąca samba brazylijska czy prawdziwa burleska.

    Patroni i partnerzy Targów Event

    Partnerem strategicznym IV edycji Targów Event było Stowarzyszenie Branży Eventowej. MICE Poland objął wydarzenie patronatem branżowym, a MeetingPlanner.pl i EventMapa.pl – patronatem merytorycznym. Patronem internetowych imprezy zostało Proto.pl. Ponadto od strony medialnej przy targach współpracowali też: Marketing przy Kawie, PIAP, konferencje.pl, salebiznesowe.pl, Confero.pl, reklama.pl, EventMapa.pl, IP:tourism, Konferencje.com, e-konferencje.pl i Lokacje.pl.

    ***

    Spółka Międzynarodowe Targi Polska zarządza jednym z najnowocześniejszych obiektów targowo-kongresowo-eventowych w Polsce – Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska. Jest ono w pełni dostosowane do organizacji targów, zjazdów, konferencji i eventów (w tym bankietów, koncertów czy zawodów sportowych). Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań, szerokie bramy rozładunkowe, specjalne podjazdy dla samochodów ciężarowych oraz bezsłupowa konstrukcja umożliwiają pełną swobodę adaptacyjną, nawet w przypadku niestandardowych aranżacji i skomplikowanych konstrukcji. Komfortowe warunki dla organizacji targów, eventów i spotkań biznesowych zapewniają także klimatyzowana hala, przestronny hol oraz nowoczesne zaplecze biurowo-konferencyjne. Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c to obiekt o powierzchni 15 200 mkw., z tego 10 000 mkw. stanowi hala wystawiennicza, 4 000 mkw. teren zewnętrzny, zaś 1 200 mkw. zajmują obiekty konferencyjno-biurowe.

    Firma Międzynarodowe Targi Polska powstała w 1993 r. i pierwotnie zajmowała się organizacją targów. Od 2008 r. MT Polska jest operatorem centrum przy ul Marsa 56c.