Ponad 50% fanów marek odzieżowych na Facebooku deklaruje, że polubiła ich strony chcąc poznać ofertę i aktualne promocje – wynika z raportu „Social Media Fashion” przygotowanego przez agencję Think Kong oraz firmę CheeseCat we współpracy z serwisem Socjomania.pl. Raport powstał m.in. pod patronatem SAR i Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody „Lewiatan” będzie dostępny bezpłatnie na początku listopada b.r.
Wyniki badania zrealizowanego wspólnie przez agencję social mediową Think Kong i SW Research we współpracy z firmą CheeseCat wskazują, że istnieje kilka najważniejszych przyczyn, dla których użytkownicy Facebooka klikają „lubię to” na stronach marek odzieżowych. Najważniejsze to chęć poznana oferty i aktualnych promocji (51%), pozytywny stosunek emocjonalny do marki (48%), zadowolenie z zakupu (42%) oraz udział w konkursach (38%).
„Polubienie strony, jako ‘koszt udziału w konkursie’ wydaje się najmniej skuteczną metodą budowania wartościowego sprzedażowo audytorium” – komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong – „Liczba wskazań tej przyczyny polubień może być jednak argumentem za tym, że budowanie w ten sposób bazy fanów nie obniża wcale siły tworzonej w ten sposób relacji z marką fashion”.
„Facebook jest świetnym miejscem do komunikowania się z klientami branży odzieżowej. Skoro oczekują oni bonów zniżkowych i informacji o rabatach lub wyprzedażach, to warto zainwestować w taką formę promocji” – dodaje Kornel Kulisiewicz z CheeseCat.
Celem projektu „Social Media Fashion”, jest określenie stosunku klientów do aktywności marek odzieżowych w mediach społecznościowych oraz tego jak branża wykorzystuje nowe narzędzia do skutecznego dotarcia i komunikacji z klientem. Badanie było zrealizowane dla agencji social mediowej Think Kong przez SW Research we wrześniu 2012 r. na próbie użytkowników Internetu, którzy korzystają z serwisu Facebook.com i zadeklarowali, że wśród stron, które lubią są strony marek odzieżowych.
Pełna wersja raportu „Social Media Fashion” zostanie przedstawiona już w listopadzie. Raport został przygotowany przez agencję social mediową Think Kong i CheeseCat. Partnerem projektu jest serwis Socjomania.pl. Patronat nad projektem objął Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Patronam medialnym raportu „Social Media Fashion” jest Fashionbusiness.pl.
Think Kong to agencja specjalizująca się w prowadzeniu kampanii opartych na wykorzystaniu social media, strategicznym wsparciu komunikacji marek w Internecie. Od 2011 r. Think Kong reprezentuje w Polsce międzynarodową sieć eBuzzing obecną m.in. we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Firma działa też w ramach grupy On Board, w skład której wchodzi agnecja public relations, On Board PR Ecco Network. Wielokrotnie nagradzana i wyróżniana na międzynarodowych konkursach (IAC 2012, Magellan Awards 2010, 2011, Newscomer of the Year 2010, Stevie Awards 2010), realizowała działania promocyjne online dla wielu marek, m.in. Adobe, Siemens, TVP, Neinver, RWE, Panasonic.
CheeseCat to social marketing software house, który tworzą osoby posiadające wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu złożonych projektów technologicznych i marketingowych. Sztandarowym produktem jest catNapoleon.com – aplikacja pozwalająca na analizę aktywności fanów na stronach w serwisie Facebook i efektywne zarządzanie treścią. CatNapoleon.com jest jedną z największych w Europie platform publikujących, korzystają z niej czołowe agencje reklamowe i socialmediowe.