Warunki eksportu do Chin oraz importu towarów z Państwa Środka, negocjacje kontraktu z chińskimi partnerami czy też znaczenie różnic kulturowych w rozmowach biznesowych to tylko niektóre z zagadnień, jakie zostaną poruszone na konferencjach i szkoleniach organizowanych podczas dni eksportera i importera na targach China Expo Poland 2012. Dodatkowo w ramach Investment Business Meeting przygotowano prelekcje, w trakcie których omówione zostaną warunki inwestowania w Chinach. Z kolei dla zagranicznych gości zaprezentowane zostaną zasady inwestowania w Polsce. Druga edycja targów China Expo Poland 2012 odbędzie się w dniach 20-22 września w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Wstęp na targi oraz udział w konferencjach, szkoleniach i wykładach jest bezpłatny.
– Chiny to rynek ogromnych możliwości, a Polska jest największym partnerem gospodarczym Państwa Środka w Europie Centralnej. W ubiegłym roku import z Chin do naszego kraju wyniósł ok. 18,38 mld dolarów. Tym samym Chiny zajmują obecnie trzecie miejsce pod względem wartości importu do Polski. Dzięki targom China Expo Poland, w których swój udział zapowiedziało ponad 200 chińskich wystawców, przedsiębiorcy z Polski będą mieli możliwość bezpośredniego nawiązania cennych kontaktów biznesowych i znalezienia potencjalnych partnerów w Chinach. Ponadto program merytoryczny towarzyszący temu wydarzeniu pozwoli zdobyć wiedzę i zasięgnąć porad ekspertów w zakresie wymiany handlowej między Polską a Chinami – mówi Bartosz Sosnowski, prezes zarządu MT Polska.
Targi China Expo Poland 2012 rozpocznie dzień eksportera. Przedstawiając „Warunki eksportu do Chin” eksperci zwrócą uwagę na sprawy związane z wyborem produktu eksportowego, znalezieniem odpowiedniego partnera biznesowego czy ograniczeniami importowymi w Państwie Środka. Uczestnicy konferencji zdobędą również informacje z zakresu negocjacji cenowych oraz transportu i ubezpieczeń. Ponadto poruszone zostaną tematy wspomagania finansowego eksportu do Chin oraz sposoby rozliczeń kontraktów eksportowych z partnerami chińskimi. Istotne zagadnienia zostaną również poruszone podczas spotkania zatytułowanego „Rozpoznanie rynku chińskiego”, w ramach którego zostaną zaprezentowane targi i wystawy odbywajcie się w Chinach, zagadnienia związane z organizowaniem misji gospodarczych czy rodzaje dofinansowania biznesu. Pierwszego dnia targów będzie również miało miejsce Investment Business Meeting, podczas którego zostaną zaprezentowane warunki inwestowania w Polsce i Chinach wraz z prezentacją firm inwestujących na tych rynkach.
Drugi dzień targów China Expo Poland, 21 września, będzie dniem importera. Na spotkaniu zatytułowanym „Negocjacje kontraktu z chińskim partnerem” – poza zagadnieniami wyszukania produktów, partnerów i negocjacji cenowych – zostaną poruszone tematy zabezpieczenia dostaw oraz formy importu pośredniego i bezpośredniego. Natomiast w ramach prezentowania warunków importu do Polski będą przedstawione rodzaje transportu, ubezpieczenia, omówione kwestie odpraw celnych, podatków, dystrybucji w Polsce. Dodatkowo zostaną omówione sposoby rozliczeń kontraktów importowych z partnerami chińskimi, a także znaczenie różnic kulturowych w negocjacjach. Wybrane prelekcje zostaną również powtórzone trzeciego dnia targów.
W tegorocznych targach China Expo Poland udział zapowiedziało ponad 200 chińskich producentów i eksporterów z różnych branż. Przez trzy dni będą prezentować m.in. ofertę armatury i sprzętu sanitarnego, wyposażenia wnętrz, łazienek i kuchni, osprzętu i materiałów budowlanych. Ponadto wśród chińskich propozycji znajdą się meble, tekstylia, artykuły dekoracyjne, ozdoby świąteczne, upominki, odzież, obuwie, akcesoria samochodowe. Nie zabraknie także sprzętu AGD i RTV. Targom China Expo Poland 2012 towarzyszyć będą również konkursy oraz atrakcje nawiązujące do kultury i tradycji Chin.
Honorowe patronaty nad drugą edycją China Expo Poland objęli Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, ICC Polska – Międzynarodowa Izba Handlowa, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Związek Banków Polskich. Targi wspierają również merytorycznie chińskie organizacje biznesowe. Organizatorami China Expo Poland 2012 są MT Polska i China Town Travel.
Zwiedzających targi China Expo Poland, w tym uczestników konferencji i wykładów, obowiązuje bezpłatna rejestracja, której można dokonać on-line na www.chinaexpo.pl lub podczas trwania wydarzenia.