Blisko 2,8 tys. osób odwiedziło III Targi Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów Event 2011, które w dniach 5 i 6 października odbyły się w Centrum MT Polska w Warszawie. Szeroką ofertę produktów i usług dla organizatorów eventów z agencji, firm oraz dla przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej zaprezentowało 116 wystawców. W programie targów znalazło się wiele interesujących konferencji i seminariów, a także warsztatów, w których w sumie wzięło udział kilkuset słuchaczy.
– III edycję Targów Event zakończyliśmy sukcesem. W tym roku odnotowaliśmy zarówno więcej wystawców, jak i zwiedzających. Targi były doskonałą okazją do znalezienia partnera biznesowego czy podwykonawcy, a także do zdobycia wiedzy m.in. na temat nowości rynkowych i najlepszych rozwiązań. Bez wątpienia wiele z nawiązanych na targach kontaktów może zaprocentować w najbliższej przyszłości regularną współpracą – mówi Dawid Chłopik, Project Manager Targów Event.
Szeroki wybór rozwiązań
Wystawcy Targów Event 2011 zaprezentowali swoją ofertę w czterech głównych sektorach: rozrywka, bezpieczeństwo i porządek, techniki oraz obiekty eventowe.
– Wiele osób poszukiwało na targach nowości. My te nowości mamy w postaci np. świecących balonów, które właśnie wprowadzamy do oferty. (…) Targi mają wspaniały klimat, są bardzo inspirujące, ponieważ dużo ludzi prezentuje rozmaite pomysły eventowe. Wydarzenie jest też okazją do nawiązywania współpracy z partnerami, ułatwia wzajemne poznawanie się na linii wykonawca – dostawca – powiedziała Ewa Nosarzewska z firmy CONFETTIART.
Odbiorcy Targów Event 2011 mogli zobaczyć m.in. największą i najdłuższą imprezową limuzynę w Polsce, mobilne kino 5D, automat do robienia zdjęć – Flashbox, piknik piłkarski i wiele urządzeń rozrywkowych. Nie zabrakło również ciekawych prezentacji obiektów odpowiednich do organizacji konferencji, koncertów i innych eventów. – Jesteśmy zadowoleni z udziału w targach. Udało nam się porozmawiać z kilkoma klientami zainteresowanymi wynajmem naszego obiektu i zorganizowaniem u nas dużych imprez – zaznaczyła Klaudia Ferkaluk z Hali Sportowo Widowiskowej Gdynia.
Po raz pierwszy na Targach Event zaprezentowały się Studia Nagraniowe i Koncertowe Polskiego Radia. – Reklamujemy Studio Nagraniowo-Koncertowe, czyli powierzchnię, na której można zorganizować event lub konferencję, więc świetnie się wpisujemy w tematykę targów. (…) Nawiązałyśmy sporo kontaktów. Mam nadzieję, że obecność na targach zwiększy zainteresowanie studiami, bardziej je rozreklamuje w branży i wśród prywatnych odbiorców – wspomniała Krzysztofa Górniak z Polskiego Radia, Działu Nagrań i Koncertów.
Na stoiskach prezentowane były różnorodne nośniki reklamowe, obecne były firmy zajmujące się marketingiem zintegrowanym, organizujące akcje eventowe, konferencje i wyjazdy. W ofercie znalazły się również m.in. oświetlenia estradowe, teatralne, dyskotekowe, ekrany LED, usługi satelitarnych przekazów wideo, wideokonferencji, telemostów, realizacji obrazu czy multimediów. Można było również zapoznać się z propozycjami kompleksowych usług medycznych, bezpieczeństwa i ochrony. Nie zabrakło pokazów barmańskich w stylu flair, występów akrobatycznych i iluzjonistycznych. Ponadto w tym roku zwiedzający mogli zapoznać się również z ofertą wystawców IV Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2011, które jako niezależna impreza targowa odbyły się równolegle do Targów Event, w tym samym miejscu i czasie.
Wszystko o eventach
Dużym zainteresowaniem cieszyły się konferencje i warsztaty. Pierwszego dnia odbyło się I Event Forum – konferencja „CSR i nowe technologie w służbie eventom” przygotowane przez Event Managers Club oraz warsztaty biznesowe „MP Fast Date” organizowane przez MeetingPlanner.pl. Dużym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty „Praktyczne zastosowanie menadżerskich technik motywacyjnych w pracy Event Managera” przygotowane przez Dom Szkoleniowy JS. Tego dnia odbyła się również prezentacja przygotowana przez firmę Infrared Group „Event spersonalizowany – preferencje uczestnika: jak poznać, gdzie przechowywać, jak zarządzać?” podpowiadająca, jak dopasować event do potrzeb odbiorcy. Drugiego dnia targów miała miejsce konferencja „Event Manager – człowiek renesansu” przygotowana przez Stowarzyszenie Branży Eventowej, poruszająca zagadnienia psychologii, prawa i zarządzania w pracy Event Managera. Ponadto, specjalnie z myślą o przedstawicielach samorządów odpowiedzialnych za organizację eventów w miastach, gminach i powiatach została zorganizowana przez Związek Firm Public Relations konferencja „Biznes i samorząd – skuteczna PRomocja regionu”, nad którą Patronat Honorowy objął Marszałek Województwa Mazowieckiego, Adam Struzik.
Konkurs na najlepszą ofertę
Po raz pierwszy targom towarzyszył konkurs na najlepsza ofertę wystawców zorganizowany wspólnie z MT Targi oraz Stowarzyszeniem Branży Eventowej. W kategorii „Produkty, usługi i technologie eventowe” zwyciężyła firma Guest-One Sp. z o.o., za bezprzewodowe czytniki komórkowe do kart zbliżeniowych. Jury przyznało dwa wyróżnienia: firmie TTcomm S.A. za satelitarną transmisję audio-wideo oraz firmie CONFETTIART Rafał Aniołkowski za świecące balony Magic Ball®. W kategorii „Atrakcje eventowe” główną nagrodę zdobyła firma 5-D Co za kino W. Misztal, A. Walkiewicz Sp.j. za mobilne kino 5D, natomiast wyróżnienia otrzymali: Zabytkowa Kopalnia Węgla Kamiennego ZKWK GUIDO za event „Turbogolf” oraz firma A-J-M Sp. z o.o. za BarBus – autobus przystosowany do organizowania różnego rodzaju imprez. W kategorii „Obiekty eventowe” najlepszy okazał się Hotel Remes Sport & SPA****, a wyróżnienia wręczono firmie Podgaje sp. z o.o. za Country Park „Pod Gajem” oraz Hali Sportowo-Widowiskowej GDYNIA. W kategorii „Bezpieczeństwo i porządek” zwycięstwo przypadło firmie Infrared Group s.c. za SpotMe – system elektronicznych terminali, natomiast wyróżnienia otrzymali: firma Newco Sp. z o.o. za system płatności i fakturowania – szczególną funkcjonalność portalu www.COGITORS.pl oraz WC Serwis Sp. z o.o. za przyczepy sanitarne LUX. Zwycięzcy zostali nagrodzeni logotypem „Najlepszy produkt Targów Event 2011” w danej kategorii oraz pakietami promocyjnymi przygotowanymi przez: serwis marketingowiec.pl, Grupę IT Tourism oraz serwis e-konferencje.pl wraz z firmą grupa24h.pl.