Wzrost liczby branżowych zwiedzających do 4033 zanotowały IV Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2011. Oferty dla przedstawicieli sektora hotelarskiego w tym roku zaprezentowało również więcej wystawców – 120 firm, wydawnictw, stowarzyszeń i instytucji branżowych. Przez trzy dni targom towarzyszyły konferencje i szkolenia, które cieszyły się dużym zainteresowaniem, a udział w nich wzięło kilkuset słuchaczy. Targi WorldHotel 2011 odbyły się w dniach 5-7 października w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Patronat Honorowy nad wydarzeniem objął Waldemar Pawlak – Minister Gospodarki.
– Więcej wystawców, więcej zwiedzających i większa powierzchnia targowa – tak w skrócie można podsumować tegoroczne, czwarte Targi WorldHotel 2011. W tym roku odnotowaliśmy wzrost liczby zwiedzających w porównaniu do ubiegłorocznej edycji o około 30 procent. Pomysł zorganizowania dwóch wydarzeń targowych, niezależnych, z oddzielnym wejściem, ale w tym samym miejscu i czasie, okazał się zatem słuszny. Dla wielu zwiedzających Targi Event, które odbywały się w sąsiadującej hali, oferta wystawców Targów WorldHotel okazała się bardzo interesująca, a w szczególności prezentowane obiekty hotelarskie, w których z powodzeniem można organizować różnego rodzaju eventy. Dla branży hotelarskiej bez wątpienia trzy dni Targów WorldHotel były doskonałą okazją do zapoznania się z nowościami, nawiązania cennych kontaktów biznesowych, a także do zgłębienia wiedzy przekazywanej bezpośrednio przez specjalistów podczas wielu szkoleń, konferencji i seminariów – mówi Renata Smolnytska, Project Manager Targów WorldHotel.
Szeroka oferta wystawców
W tegorocznych targach wzięło udział 120 wystawców, którzy zaprezentowali propozycje z zakresu: wyposażenia i wystroju wnętrz, tekstyliów i galanterii hotelowej, housekeepingu, infrastruktury rekreacyjnej, SPA & Wellness oraz rozwiązań informatycznych. – Na targach WorldHotel 2011 zauważyliśmy o wiele więcej zwiedzających, znacznie więcej osób jest też zainteresowanych naszą ofertą. Kontakty w tym roku są bardziej profesjonalne, zwiedzający wiedzą, o co pytać, jakie informacje chcą uzyskać. Wśród odbiorców targów jest więcej inwestorów hotelowych – zaznacza Piotr Hulewicz, specjalista ds. marketingu firmy LSI Software.
Wśród oferty wystawców znalazły się m.in. propozycje oprogramowania i infrastruktury technicznej tworzące system Inteligentny Hotel, interaktywnego systemu telewizji hotelowej czy digital signage – systemu oznakowania sal konferencyjnych i działań promocyjnych. Prezentowane były również urządzenia pomagające w utrzymaniu czystości w obiektach, a także nowe rozwiązania przeznaczone do kuchni. – To są dobre targi, ponieważ klienci przychodzą z konkretnymi potrzebami. Rozmowy biznesowe oraz zapytania były bardzo konkretne, więc jestem zadowolona. Na stoisku prezentujemy piece konwekcyjno-parowe firmy LAINOX, opowiadamy o produkcie, jakim jest schładzarka i schładzarko-zamrażarka szokowa, która została nagrodzona jako najlepszy produkt tych targów – powiedziała Agata Czernik z firmy LAINOX Polska.
Wiedza o biznesie hotelarskim
Podczas trzech dni Targów WorldHotel odbywało się wiele interesujących wydarzeń merytorycznych. Przedstawiciele branży hotelarskiej mogli wziąć udział w seminarium poświęconym ekologii i nowoczesnemu zarządzaniu w hotelarstwie organizowanym przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego oraz spotkaniu na temat benchmarkingu jako narzędzia revenue management, które przygotował Instytut Rynku Hotelarskiego. Można było również zgłębić wiedzę na temat rozwiązań audiowizualnych w hotelach – wykłady przygotowane przez AV. Net Sieci Audiowizualne, a także – dzięki konferencji zorganizowanej przez magazyn „Hotelarstwo” – dowiedzieć się, jak zarobić na biznesie hotelarskim. Drugi dzień targów w całości wypełniała konferencja przygotowana przez Projekt Hotel pt. „Kolor jako element strategii obiektu hotelowego”. Ponadto w programie targów znalazły się również: konferencja „SPA nie jedno ma imię” przygotowana przez Polskie Stowarzyszenie SPA & Wellness, szkolenie dla hotelarzy i przyszłych inwestorów zorganizowane przez czasopismo „Hotelarz” oraz Horwath HTL, a także prezentacja portalu zwiadowca.pl dedykowanego m.in. hotelarzom i restauratorom.
Konkursowe nagrody rozdane
Po raz pierwszy Targom WorldHotel towarzyszył konkurs na najlepszą ofertę organizowany wspólnie z Izbą Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego. Główna nagroda, czyli unikatowe logo „The Best of WorldHotel 2011”, pakiet promocyjny sponsorowany przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego oraz 9 mkw. powierzchni wystawienniczej na przyszłorocznych Targach WorldHotel trafiły do firmy LAINOX za schładzarkę szokową New Chill. Jury wyróżniło także cztery produkty: pareo firmy Descamps Selection, kolekcję mebli hotelowych FAMOS 2011 „Rectus” zgłoszoną przez Fabrykę Mebli Okrętowych FAMOS Sp. z o.o., rozwiązanie PHILIPS MyCHOICE prezentowane przez firmę VECTOR oraz wirtualną recepcję – rozwiązania samoobsługowe check & check out w obiektach hotelowych firmy Vision Time Sp. z o.o.
Tradycyjnie już odbył się również konkurs o Nagrodę Ministra Gospodarki na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora Targów WorldHotel 2011 organizowany pod patronatem Ministerstwa Gospodarki. Pierwsze miejsce zajęła Grupa ZENDAR za ekskluzywną saunę solną, natomiast drugie miejsce przyznano firmie Lanwar Jerzy Warszawski za linię kosmetyków DAMANA ORGANIC. Jury wyróżniło również firmę M.I.L System Mirosław Idzikowski za parkiety taneczne składane. Na zdobywców pierwszego i drugiego miejsca czekały nagrody pieniężne oraz listy gratulacyjne od Ministra Gospodarki.