Urodowe wpadki polek – TOP 5 NoweKosmetyki.pl

    W pogoni za pięknem Polki często niestety idą o jeden krok za daleko. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez społecznościowy portal NoweKosmetyki.pl aż 91% z nich przeżyło rozczarowanie powodowane używanym kosmetykiem lub przeprowadzanym zabiegiem kosmetycznym. Przyjrzyjmy się więc bliżej pięciu głównym urodowym wpadkom, jakie notuje niemal każda Polka.

    1. Wybór kosmetyku droższego, bo (niby) drogi znaczy lepszy

    Aż 73% Polek uważa, że nie zawsze droższy kosmetyk znaczy lepszy. Dodatkowo, 15% ze wszystkich respondentek uważa używanie jedynie selektywnych, drogich kosmetyków za swój największy błąd jeśli chodzi o dbanie o urodę. Pójście na całość nie zawsze jest jak widać najbardziej efektywnym rozwiązaniem…

    2. Nadmierne zaufanie do marketingowych tekstów na opakowaniach

    65% ankietowanych przez portal NoweKosmetyki.pl jednoznacznie uważa, że marketingowe informacje umieszczane na produktach obiecują więcej niż dany kosmetyk może w rzeczywistości zaoferować. 20% Polek twierdzi, że zazwyczaj te informacje są zgodne ze stanem faktycznym, a co ciekawe, aż 6% nie czyta informacji zamieszczonych na pudełkach.

    3. Zły dobór fryzur

    88% Polek co najmniej raz w życiu przeżyło rozczarowanie nową fryzurą. Źle dobrane uczesanie jest również, obok przytycia, jednym z najbardziej irytujących czynników związanych z codziennym dbaniem o urodę. Psuje ona dobre samopoczucie bardziej niż cellulit, nierówno nałożony podkład czy odpryskujący lakier na paznokciach.

     

    4. Zaniechanie odpowiedniej pielęgnacji

    Aż 64% spośród respondentek przyznaje, że ich główne błędy urodowe są związane z grzechem zaniechania, czego głównym przykładem jest zapominanie o właściwej pielęgnacji czy odpowiednim makijażu. Jak przyznają, jest to wynik współczesnego, zabieganego trybu życia, którego tempo często przytłacza i nie pozwala na poświęcenie swojej urodzie odpowiednio długiego czasu.

    5. Przesadzony makijaż

    Jednocześnie również nadmiar nałożonych kosmetyków czasami szkodzi. Jak przyznaje 32% Polek, zdarzyło im się kiedyś przesadzić z nałożonym makijażem i wiedzą, że mogło to być ocenione jako „tandetne”. Jednocześnie, aż 20% ankietowanych irytuje się, gdy nie potrafi umalować się tak, jak gwiazdy w kolorowych gazetach.

    Co bardzo ważne dla firm kosmetycznych i salonów urody, gdy kosmetyk lub zabieg zawodzi, Polki nie zostawiają tej wiedzy tylko dla siebie. Ponad połowa z nich (54%) unika danej marki w przyszłości, a 35% rozpowiada o nim negatywnie na forach internetowych i ostrzega inne internautki. Jedynie 10% przyznaje się do błędu i zapomina o sprawie, najlepiej – kupując coś innego. Co ciekawe, tylko 1% zgłasza swoje rozczarowanie w drodze oficjalnej reklamacji.

    Na koniec: pocieszenie – mimo notowanych wpadek i przeżywanych kosmetycznych rozczarowań, aż 20% Polek uważa się za urodowe perfekcjonistki.

    Badanie zostało przeprowadzone w dniach 26 stycznia – 3 marca 2011 na grupie 3650 użytkowniczek społecznościowego portalu NoweKosmetyki.pl