Wyjątkowa okazja, aby zajrzeć za kulisy akcji Wymyśl Nowy Smak
Program Wymyśl Nowy Smak, w ramach którego konsumenci przez kilka miesięcy zgłaszali własne propozycje smaków chipsów Lays, wkracza w nową fazę. Spośród wszystkich zgłoszeń jury konkursu dokonało wyboru czterech najlepszych smaków, które już w marcu zagoszczą na półkach sklepowych i będą walczyć o głosy konsumentów. Smaki te poznamy w drugiej połowie lutego, ale już dziś uchylamy rąbka tajemnicy! Na profilu chipsów Lay’s na Facebooku możemy obejrzeć film ze spotkania Pascala Brodnickiego z ekspertami smaku (Flavour Houses) z Holandii, Szwajcarii, Niemiec oraz Stanów Zjednoczonych, którzy będą pracowali przy tworzeniu unikalnych kompozycji przypraw do produkcji czterech finałowych smaków. Podczas spotkania Pascal przygotował potrawy, dzięki którym możliwe będzie wierne odtworzenie finałowych czterech smaków.
„Właśnie zakończył się pierwszy etap prac nad przygotowaniami do stworzenia czterech finałowych smaków chipsów Lay’s. Polegał on na ugotowaniu potraw, na bazie których stworzone zostaną chipsy. Dzięki temu mamy gwarancję, że chipsy będą wiernie oddawały aromaty potraw. Sam jestem wielbicielem aromatów i kreatywnego tworzenia smaków, dlatego też spotkanie z ekpertami z Flavour House’ów było dla mnie inspirującą przygodą. Dalsza część prac zależy właśnie od ekspertów smaku. Ich rola polega na jak najwierniejszym odtworzeniu aromatu zaprezentowanych potraw i zastosowaniu tych wyjątkowych smaków w chipsach” – powiedział Pascal Brodnicki po zakończeniu spotkania.
Wymyśl Nowy Smak to wyjątkowy konkurs konsumencki marki Lay’s i na tak dużą skalę w Polsce, w której konsument ma rzeczywisty wpływ na tworzenie produktu. Do 12 listopada 2010 r. każdy mógł zgłosić propozycje swoich smaków. Zgłoszone pomysły oceniło jury, które oprócz samej propozycji, brało pod uwagę uzasadnienia nadsyłane przez uczestników. W jury zasiadali: Pascal Brodnicki – popularny kucharz, Glafkos Persianis – Dyrektor Zarządzający Frito Lay Poland, Aneta Struk – Dyrektor Marketingu Frito Lay Poland, Anna Myszkowska – Kierownik Działu Badań i Rozwoju Frito Lay Poland oraz Przemek Bogdanowicz – Dyrektor Kreatywny Agencji BBDO Warszawa. Jury wyłoniło czterech półfinalistów, autorów najciekawszych propozycji. Wyniki zostaną ogłoszone podczas uroczystej konferencji prasowej. Obecnie trwa, objęty tajemnicą, proces produkcji. Każdy z finałowych smaków zostanie stworzony i wprowadzony do sprzedaży.
Kiedy wybrane smaki pojawią się na półkach sklepowych, każdy z konsumentów będzie mógł zagłosować na swój ulubiony. W wielkim finale akcji 13 maja 2011 r. zostanie wyłoniony zdobywca największej liczby głosów, a zwycięski smak chipsów zagości na dłużej wśród dostępnej gamy smaków Lay’s. Zgodnie z regulaminem zwycięzca akcji Lay’s otrzyma 1% ze sprzedaży wymyślonego przez siebie smaku (co najmniej 50 tys. zł, a w rzeczywistości pewnie o wiele więcej).
Flavour Houses to firmy specjalizujące się w tworzeniu smaków, aromatów oraz zapachów. Z ich usług korzysta przemysł spożywczy przygotowując przekąski, słodycze, przyprawy, napoje itp. Eksperci smaku (Flavourists) to osoby o wyjątkowo czułych zmysłach smaku oraz zapachu. Potrafią wychwycić najsubtelniejsze niuanse i różnice w aromatach.