„Jak tworzyć oferty w oparciu o polskie atrakcje turystyczne i na nich zarabiać?” – to temat przewodni bezpłatnych warsztatów organizowanych dla przedstawicieli branży turystycznej przez MT Targi oraz Polską Organizację Turystyczną podczas XVIII Międzynarodowych Targów TT Warsaw.
W trakcie warsztatów eksperci udzielą profesjonalnych i praktycznych porad, jak stworzyć ciekawe, w pełni opracowane oferty wycieczek po Polsce, począwszy od zorganizowania dojazdu i noclegu, poprzez zapewnienie wyżywienia, zwiedzania, na opiece przewodnika kończąc. Doradzą również jak opracować propozycje turystyczne pod kątem wymagań konkretnych grup odbiorców np. singli, rodzin z dziećmi czy emerytów. Celem zajęć praktycznych prowadzonych w kilkuosobowych grupach będzie m.in. stworzenie konkretnych ofert turystycznych bazujących na certyfikowanych polskich produktach turystycznych. Najlepsze oferty stworzone podczas warsztatów zostaną nagrodzone bezpłatną promocją zapewnioną przez Polską Organizację Turystyczną. Patronat honorowy nad warsztatami objął Minister Sportu i Turystyki, partnerem jest Polska Izba Turystyki, a patronem branżowym „Wiadomości Turystyczne”. Warsztaty odbędą się drugiego dnia Targów TT Warsaw – 24 września br., w godzinach 11.00-16.00 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56C w Warszawie.
– Polska jest krajem, który oferuje turystom wiele wspaniałych atrakcji. Mamy piękne krajobrazy, fascynującą przyrodę, unikatowe zabytki i ciekawe propozycje aktywnego spędzania czasu. Warto je nie tylko promować, ale także na nich zarabiać. Proponując polskim turystom wycieczki krajowe, możemy stworzyć produkt dostępny cenowo i jednocześnie odpowiadający osobom, które z różnych powodów chciałyby uniknąć wyjazdu za granicę, na przykład ze względu na długą podróż, lot samolotem albo konieczność posługiwania się obcym językiem. Na nasze warsztaty z tworzenia ofert na bazie polskich produktów turystycznych zapraszamy agentów i touroperatorów, którzy uzyskają wiele praktycznych porad, w jaki sposób kreować własne kompleksowe oferty. Wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną liczymy, że zintensyfikowanie i profesjonalizacja działań mających na celu promowanie najciekawszych polskich produktów turystycznych wpłynie na zwiększenie atrakcyjności naszego kraju wśród rodzimych turystów i przyczyni się do wzrostu liczby ofert krajowych na naszym rynku turystycznym – mówi Agnieszka Huszczyńska, prezes zarządu MT Targi, organizatora TT Warsaw.
– Podczas targów TT Warsaw chcemy przybliżyć wyjątkowe atrakcje, jakie mamy w naszym kraju i to nie tylko poprzez ciekawą informację i promocję, ale także przez stworzenie na ich bazie nowych atrakcyjnych ofert turystycznych. Dlatego zdecydowaliśmy się na organizację warsztatów, podczas których chcemy wspólnie z przedstawicielami branży turystycznej wypracować profesjonalne oferty w oparciu o certyfikowane najlepsze produkty turystyczne. Liczymy, że w połączeniu z prowadzonymi przez Polską Organizację Turystyczną kampaniami promocyjnymi, wpłynie to na wzrost obrotów w polskiej turystyce. Chcemy też poprzez profesjonalne i wielotorowe działania skutecznie podnosić świadomość Polaków, że Polska jest krajem, do którego warto się wybrać zarówno na dłuższy jak i na krótszy wypoczynek. Zagraniczni turyści przekonali się o atrakcyjności naszego kraju i często więcej wiedzą o naszych walorach turystycznych niż my sami – komentuje Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Warsztaty prowadzić będą przedstawiciele POT oraz eksperci-praktycy z branży turystycznej. W trakcie zajęć omawiane będą sposoby na zwiększenie zysków poprzez wprowadzanie krajowych produktów turystycznych do oferty, a także kwestie formalno-prawne i organizacyjne związane z włączaniem nowych produktów. Organizatorzy będą zwracać uwagę na konieczność kompleksowego podejścia i krok po kroku przedstawiać zasady tworzenia ofert zyskujących zainteresowanie klientów. Podczas zajęć praktycznych uczestnicy dowiedzą się, dlaczego tak istotne jest określenie właściwych grup klientów, do których będzie kierowana oferta, poznają kryteria dokonywania wyboru odpowiedniego produktu turystycznego oraz opracowywania go w taki sposób, aby klient chciał go kupić. Spośród dziesięciu zaproponowanych w formularzu zgłoszeniowym atrakcji turystycznych, uczestnicy mogą wybrać pięć według nich najbardziej interesujących, które staną się podstawą zajęć. Warsztaty mają doprowadzić do przygotowania konkretnego produktu turystycznego do sprzedaży, jego pełnego opracowania pod klienta w zakresie noclegów, przejazdów, wyżywienia i zaplanowanych atrakcji turystycznych. Wszystkie przygotowane w trakcie warsztatów oferty wezmą udział w konkursie, a uczestnicy warsztatów otrzymają certyfikat podpisany przez organizatorów.
Udział w warsztatach i targach dla osób z branży turystycznej jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji na www.ttwarsaw.pl/rejestracja. Będzie ona prowadzona do 21 września do godz. 15.00. Liczba miejsc na warsztatach jest ograniczona. Zainteresowani udziałem w warsztatach powinni wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.ttwarsaw.pl i przesłać go faksem na nr 22/ 529 39 00 lub mailem: [email protected].
Patronat nad tegoroczną edycję TT Warsaw objęli Minister Sportu i Turystyki, Adam Giersz oraz Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz. Partnerami merytorycznymi targów są Polska Organizacja Turystyczna i Polska Izba Turystyki. TT Warsaw 2010 organizowane są we współpracy merytorycznej z Polską Agencją Rozwoju Turystyki, Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego oraz Warsaw Convention Bureau.
XVIII Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw po raz kolejny odbędą się w nowoczesnym Centrum Targowo-Kongresowym przy ul. Marsa 56C. Jest ono położone zaledwie 9 km od Dworca Centralnego, 6 km od Dworca Wschodniego i 14 km od lotniska Okęcie. Przy obiekcie znajduje się 1500 miejsc parkingowych oraz stały postój taksówek, ale do centrum można również dojechać korzystając z komunikacji miejskiej. W sąsiedztwie kursuje 8 miejskich linii autobusowych z różnych punktów Warszawy, a ze Śródmieścia i Dworca Wschodniego Pociągi Kolei Mazowieckich.
***
Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw to najważniejsze wydarzenie branży turystycznej w Polsce. Grupuje największą liczbę krajów, które zazwyczaj wystawiają się na stoiskach narodowych, a także stanowi bardzo ważną platformę dla promocji oferty turystycznej polskich miast i regionów wśród kontrahentów z kraju i zagranicy. Dzięki kompleksowości oferty wystawianej na targach TT Warsaw prezentuje wszechstronny katalog pomysłów i rozwiązań wpisujących się w najnowsze trendy turystyczne, na bazie których firmy turystyczne mogą stworzyć kompletną ofertę turystyczną i rozwijać swój biznes.
Uczestnikami TT Warsaw są touroperatorzy, obiekty noclegowe (hotelowe, sanatoryjne, wellness&spa i pensjonaty), przewoźnicy (lotniczy, kolejowi, promowi i autokarowi), narodowe, regionalne i lokalne organizacje turystyczne, urzędy marszałkowskie, powiaty, miasta i gminy, organizatorzy turystyki biznesowej (MICE), a także turystyczne portale internetowe, branżowe izby i stowarzyszenia, towarzystwa ubezpieczeniowe oraz wydawnictwa branżowe. TT Warsaw zapewnia im warunki do efektywnego zaprezentowania swojej oferty, nawiązania kontaktów handlowych i wymiany doświadczeń. TT Warsaw stanowi także miejsce promocji ofert turystycznych z całego świata wśród warszawiaków, w tym w szczególności dotyczących turystyki zimowej.
TT Warsaw organizowane są od 1993 roku w Warszawie przez MT Targi (wcześniej MT Polska). Od 2009 roku organizowane są w nowoczesnym Centrum Targowo-Kongresowym przy ul. Marsa 56C w Warszawie.
MT Targi są największym operatorem targowym w Warszawie i jednym z czołowych organizatorów imprez wystawienniczych w Polsce. Spółka odpowiada za kompleksową obsługę i przygotowanie imprez targowych. Organizuje również najważniejsze wydarzenia targowe w Polsce dla różnych branż, m. in. EuroLab, EuroGastro, Lato, Wine & Spirits, TT Warsaw, Event, WorldHotel i in. Spółka MT Targi została wyodrębniona jako podmiot wyspecjalizowany w organizacji imprez targowych w 2009 roku ze spółki Międzynarodowe Targi Polska (MT Polska), która działa na rynku od 1993 roku i wcześniej odpowiadała zarówno za zarządzanie centrum targowym, jak również za organizację imprez targowych.
MT Polska zarządza jednym z najnowocześniejszych obiektów targowo-kongresowo-eventowych w Polsce – Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska. Jest ono w pełni dostosowane do organizacji targów, zjazdów, konferencji i eventów (w tym bankietów, koncertów czy zawodów sportowych). Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań, szerokie bramy rozładunkowe, specjalne podjazdy dla samochodów ciężarowych oraz bezsłupowa konstrukcja umożliwiają pełną swobodę adaptacyjną, nawet w przypadku niestandardowych aranżacji i skomplikowanych konstrukcji. Komfortowe warunki dla organizacji targów, eventów czy spotkań biznesowych zapewniają także klimatyzowana hala, przestronny hol oraz nowoczesne zaplecze biurowo-konferencyjne. Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56C to obiekt o powierzchni 15 200 mkw., z tego 10 000 mkw. stanowi hala wystawiennicza, 4 000 mkw. teren zewnętrzny, zaś 1 200 mkw. zajmują obiekty konferencyjno-biurowe.
Firma MT Polska powstała w 1993 r. i pierwotnie zajmowała się organizacją targów. Od 2008 r. MT Polska jest operatorem centrum przy ul Marsa 56c i obecnie jest to podstawowy obszar jej działalności.