Strona główna News Premiera kolekcji AW 2023/24 NEW ROMANTIC by QПШ Robert Kupisz

Premiera kolekcji AW 2023/24 NEW ROMANTIC by QПШ Robert Kupisz

Mocny makijaż, ekstrawaganckie stylizacje i ewolucja kultury punk. Nocne życie londyńskich klubów w latach 80. dało początek stylowi new romantic. Ta szalona dekada to również lata młodości Roberta Kupisza. Projektant wrócił do swoich wspomnień i stworzył kolekcję “NEW ROMANTIC”, inspirowaną barwnym życiem brytyjskiej subkultury rodem z klubu Blitz. 

Najnowsza propozycja marki QΠШ ROBERT KUPISZ to nostalgiczna podróż projektanta do czasów liceum. To wtedy panował styl punk, a ludzie ciągle szukali nowych sposobów na wyrażenie siebie. Szkoła o profilu plastycznym była idealnym miejscem do obserwacji zmian w modzie, o czym opowiada Robert:

“Pamiętam moje koleżanki, które były wystylizowane w aksamitne surduty oraz żaboty. Nosiły długie grzywy, a z czasem postawiły na irokezy i założyły skórzane kurtki. Wszystkie ubrania przerabiały samodzielnie. Dodawały hafty, ćwieki, nawet na butach. Jako tancerz stawiałem wówczas na bardziej klasyczne stylizacje, ale kreatywna ekspresja tamtej dekady i mojego środowiska zapadły mi głęboko w pamięć. Tak bardzo, że stały się motywem przewodnim nowej kolekcji “NEW ROMANTIC” marki QΠШ ROBERT KUPISZ.”. 

Powrót do stylu z lat 80-tych zaklęto w kolorach, nadrukach i formach ubrań. Choć Robert Kupisz czerpał inspiracje ze swoich wspomnień, styl new romantic zinterpretował na swój własny, charakterystyczny sposób. W kolekcji znajdują się marynarki budujące sylwetkę, luźne sukienki, seksowne spódnice, szerokie spodnie, a także ikoniczne już oversize’owe t-shirty oraz koszule. Projekty są funkcjonalne i można stylizować je na wiele sposobów. Dzięki temu dynamicznie podążają za stylem oraz potrzebami klientek i klientów marki.

Kolekcja “NEW ROMANTIC” marki QΠШ ROBERT KUPISZ opiera się w znakomitej większości na materiałach z certyfikatami, takimi jak OEKO-TEX® czy GOTS. Postawiono zarówno na klasyczne, jak i surowe wykończenia tkanin. Wybrane modele są ręcznie złocone. Wśród nadruków dominują romby, charakterystyczne dla mody z tamtych czasów. Paleta kolorów bazuje na zgaszonych odcieniach brązów, beżów, czerni i bieli, a także granacie. Kolekcja w całości została uszyta i wyprodukowana w Polsce.

Zdjęcia do kampanii reklamowej kolekcji “NEW ROMANTIC” marki QΠШ ROBERT KUPISZ zrobiła Agata Serge. To już kolejna współpraca fotografki i projektanta. Choć ich każdy wspólny projekt był szczególny, najnowsza kampania wyróżnia się analogowym charakterem. 

“Robert opowiedział mi o założeniach kolekcji, która nawiązywała do lat 80-tych i jego wspomnień z młodości. Po obejrzeniu projektów zgodnie stwierdziliśmy, że ta sesja musi być wyjątkowa, zarówno w pomyśle, jak i w jej wykonaniu. Powinna nawiązywać do charakteru inspiracji, ale jednocześnie być współcześnie podana. Jako fotograf przechodzę co jakiś czas transformacje, które szczególnie widać w kampaniach tworzonych dla Roberta. Od pewnego czasu fotografuję głównie aparatami analogowymi i nasza sesja, jako pierwsza w tym stylu, została w całości przygotowana na filmie negatywowym. Projekty Roberta opakowane są w nowoczesną formę, zamknięte w pomarańczowym pokoju, pełnym zniekształconych przez czas i szerokokątne obiektywy wspomnień.” – powiedziała Agata Serge. 

Artystą, który nakręcił film promujący najnowszą kolekcję “NEW ROMANTIC”, został ponownie Paweł Grabowski z WOW Pictures. Inspiracje Roberta Kupisza wizualnie zinterpretował poprzez multiplikacje niczym z kalejdskopu oraz efekty sprzed ery digitalowej. Dynamiczny materiał video z funkowym podkładem kontrastuje ze stop klatkami oraz grą aktorską modeli. Występujący duet Natalii Napieralskiej i Stasia Buka powoli wczuwa się w nastrój, wydając się być nieco obojętnym na wpadającą w ucho oldschoolową muzykę. 

Tłem dla sesji zdjęciowej oraz filmu promocyjnego była intensywna, pomarańczowa scenografia z geometrycznymi elementami autorstwa Ewy Iwańczuk. Prosta aranżacja pozwoliła na uwypuklenie sylwetek modeli, wystylizowanych osobiście przez Roberta Kupisza. Za makijaż odpowiadała Kama Jankowska. Pieczę nad produkcją kampanii ponownie trzymała Ania Borowska z ART WORKS. 

AW 202324 NEW ROMANTIC by QПШ Robert Kupisz (6)

Najnowsza kolekcja “NEW ROMANTIC” marki QΠШ ROBERT KUPISZ jest w sprzedaży w sklepie on-line marki oraz butikach stacjonarnych od 25 stycznia 2023 roku. W najbliższym czasie trafi do butików współpracujących oraz na platformy sprzedażowe Zalando.pl i Moliera2.com.

BRAK KOMENTARZY

Exit mobile version