SMYK prezentuje wyniki pierwszego w Polsce Rankingu Zabawek przeprowadzonego wśród przedszkolaków
29 listopada 2013 r. przy ulicy Chmielnej w Warszawie otwarty został 100. salon sieci SMYK w Polsce. Chcąc uczcić to wyjątkowe wydarzenie, sieć sklepów SMYK stu wybranym przedszkolom z całej Polski przekazała prezent w postaci pakietu zabawek SMIKI. Każda z zaproponowanych przez specjalistów SMYKA zabawek została poddana wnikliwemu osądowi przedszkolaków, których opinie pozwoliły stworzyć poniższy ranking.
– Otwarcie 100. sklepu SMYK to dla nas szczególne wydarzenie, dlatego chcemy świętować je razem z najmłodszymi, bo to przecież do nich skierowana jest przede wszystkim oferta naszych sklepów. Byliśmy ciekawi, czy zabawki które my – dorośli uznaliśmy za atrakcyjne i wartościowe spodobają się również najmłodszym. Żeby się o tym przekonać, poprosiliśmy dzieci o przyznanie zabawkom ocen. Mamy nadzieję, że wyniki pierwszego na taką skalę w Polsce Rankingu Zabawek stworzonego przez dzieci staną się przedświąteczną inspiracją dla wielu rodziców – mówi Magdalena Dąbska, Dyrektor PR i Marketingu sieci sklepów SMYK
Jak zaznacza doktor Magdalena Śniegulska ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, większość badań psychologicznych podkreśla, że najważniejszą formą zabawy dla dzieci w wieku przedszkolnym jest zabawa w udawanie. – Odgrywanie ról pomaga dziecku nie tylko poznawać rozmaite role społeczne, ale i buduje wiedzę o świecie, urozmaica słownik.
Zabawy przedszkolaka powinny przygotować go też do emocjonalnej autonomii. Stopniowo, rozwój emocjonalny dziecka ma pomóc mu samodzielnie funkcjonować w świecie zewnętrznym – w szkole czy na placu zabaw. Rozpoznawanie emocji swoich i innych, próba ich opanowania i oswojenia, nazwania – wszystko to niezwykle ważne elementy rozwoju. Zabawki biorące udział w Rankingu Zabawek Smyka pozwalają rozwijać wszystkie te cenne umiejętności – dodaje psycholog Magdalena Śniegulska.
WYNIKI RANKINGU ZABAWEK SMYKA
wraz z komentarzem psycholog Magdaleny Śniegulskiej
Wielozadaniowa tablica na magnesowe literki i cyferki oraz do rysowania specjalnym markerem może służyć również jako tablica do pisania kredą. Tablica jest składana, łatwa do utrzymania w czystości. Zestaw zawiera: przybory do rysowania, magnetyczne literki i cyferki, gąbkę do ścierania, tackę na przybory, materiałowe kieszenie na papier i magnesy. Tablica jest duża i stabilna, co pozwala bawić się nie tylko samemu, ale i we dwójkę. Jest sposobem na świetną, kreatywną zabawę w szkołę czy kalambury, pozwala na swobodne „gryzmoły”, tak ważne przy ćwiczeniu sprawności manualnej. Może służyć do organizacji wystaw prac malarskich dziecka – rozwija kreatywność i wiedzę o świecie
Zabawka do tworzenia kolekcji rozmaitych modowych kreacji. Zestaw zawiera podkładkę, szablony, które można dowolnie łączyć ze sobą, kredki oraz dwie specjalne czarne kredki świecowe – wałki, pomocne przy odrysowaniu kształtów z szablonów. Dużą zaletą zestawu jest możliwość swobody wyboru technik pracy, łączenia wzorów i kolorów. Efekt pracy dziecka będzie zawsze udany. Zabawka pozwala na pracę samodzielną, jak i w grupie. Rozwija wyobraźnię, wrażliwość estetyczną, wzbogaca zasób słów. Świetnie ćwiczy sprawność manualną. Pozwala poczuć się jak projektant mody – zachęca do odgrywania ról. Rozwija zdolności twórcze i kreatywne myślenie.
Produkt w pełni naturalny. Dzięki swojej lekkiej konsystencji jest idealny dla małych i jeszcze niezbyt silnych i sprawnych rąk dzieci. Nie brudzi i rozpuszcza się w wodzie z mydłem. Masa plastyczna pozwala na rozwój kreatywności, wrażliwości estetycznej i sprawności manualnej. Jest doskonała do indywidualnego użytku oraz zabaw w grupie, dając możliwość odgrywania ról. Umożliwia zabawę w kreatora postaci czy pieczenie ciastek, wprowadza również w podstawy matematyki – pozwala tworzyć zbiory, grupować, porównywać, odkrywać tajemnicę stałości substancji.
Zabawka zawiera elementy, które są imitacjami prawdziwych przyborów i akcesoriów do układania włosów: suszarkę, grzebień, lusterko, ozdoby do włosów. Zestaw pozwala na zabawę w odgrywanie ról, daje również możliwość rozwijania zdolności manualnych wymagających precyzji, takich jak przypinanie, odpinanie zawijanie. Toaletka świetnie nadaje się do zabawy samodzielnej, a także w większej grupie – zabawa w salon fryzjerski może stać się hitem dziecięcych spotkań.
Zestaw zachęca do zabawy w odgrywanie ról, rozwija zdolności opiekuńcze. Świetnie sprawdzi się jako „oswajacz” wizyt u lekarza, w szpitalu, a także okresowych szczepień. Pozwala na włączenie do zabawy rodzica lub innego dorosłego, który jako model pokaże, jak zachować się w gabinecie lekarskim oraz jak poradzić sobie ze strachem przed zastrzykiem.
Jest lekki i poręczny, dzięki czemu łatwo go przetransportować. Solidnie wykonany – odporny na wsiadanie przedszkolaka. Pozwala zarówno na zabawę w odgrywanie ról, jak i na rozwój kompetencji emocjonalnych.
SMYK
SMYK to największa w Polsce sieć sklepów specjalistycznych dla dzieci, wchodząca w skład Grupy Empik Media & Fashion (Grupa EM&F). Jej historia sięga roku 1977, w którym powstał Dom Handlowy SMYK.
Dynamiczny rozwój sieci SMYK rozpoczął się w roku 2000, kiedy powołano samodzielną spółkę: SMYK Sp. z o.o. Obecnie sieć sklepów SMYK obejmuje ponad 140 punktów sprzedaży zlokalizowanych w najatrakcyjniejszych centrach handlowych w Polsce, w Rosji, na Ukrainie, w Turcji, w Czechach i w Rumunii. W skład Grupy SMYK wchodzi też niemiecka sieć sklepów Spiele Max. Krokiem milowym w rozwoju sieci były narodziny marek własnych SMYKA: Smiki (zabawki), Cool Club (ubrania i obuwie), a ostatnio także Smiki Baby Care – nowa linia kosmetyków dla niemowląt opracowana przez specjalistów SMYKA. Kilka lat temu został także wprowadzony nowy koncept sklepów wielkopowierzchniowych SMYK MEGASTORE otwieranych w największych aglomeracjach Polski. Dodatkowe informacje o sieci SMYK można znaleźć w Internecie, pod adresem: www.smykgroup.com.
Grupa Empik Media & Fashion (Grupa EM&F)
Grupa Empik Media & Fashion (Grupa EM&F) jest wiodącym dystrybutorem produktów z kategorii: media, rozrywka, odzież, obuwie, zabawki i akcesoria dla dzieci oraz kursy językowe i kosmetyki. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion S.A. jako spółka holdingowa. Od 1997 roku Grupa EM&F (wówczas NFI Hetman) jest notowana na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Model biznesowy Grupy EM&F opiera się na działalności czterech segmentów: Grupa Empik wraz E-Commerce (salony Empik, e-commerce, kontent cyfrowy, wydawnictwa), Grupa SMYK (sieci sklepów z asortymentem dziecięcym), Szkoły Językowe (sieci szkół Empik Schools oraz SpeakUp) oraz Moda i Uroda (marki modowe i kosmetyczne). Spółki należące do Grupy EM&F od wielu lat z sukcesem budują swoją silną pozycję na rynku, posiadają wysoko wykwalifikowaną kadrę zarządzającą, rozbudowaną sieć sprzedaży detalicznej oraz liczną i stabilną bazę klientów. EM&F działa na rynku polskim, rosyjskim, ukraińskim, czeskim, słowackim, niemieckim, rumuńskim i tureckim. Dodatkowe informacje: www.emf-group.eu