Na ukształtowanie się stylu POP ART znaczny wpływ wywarł konsumpcyjny charakter europejskiej kultury drugiej połowy XX wieku, a zwłaszcza mechanizmy reklamy. Dziś POP ART kojarzymy głównie z jego nowojorskim wydaniem, a mało kto pamięta, że powstał w innej wielkiej metropolii, Londynie. Od początku charakteryzowały go eklektyzm, mieszanie różnych gatunków sztuki oraz kompozycji przedmiotów codziennego użytku. Od chwili powstania POP ART nawiązywał do cywilizacji wielkomiejskiej i kultury masowej, a zapożyczenia czerpał z dadaizmu i surrealizmu.
Amerykańska odmiana stylu pojawiła się 10 lat później, w latach 60. XX wieku. Jaskrawe barwy w zestawieniu z mdłymi kolorami, gigantyczne formaty i zwrot ku formom figuratywnym to jego charakterystyczne cechy. Na nowym lądzie kierunek urósł do miana najważniejszego zjawiska artystycznego – również dzięki skandalom artystycznym i gwałtownym protestom jakie budził.
W swoim popularnym wydaniu z galerii sztuki szybko zawędrował do naszych domów, ale także i garderoby. Sukienki czy torebki z POP ART-owym nadrukiem wielokrotnie powracały na wybieg. Drobne dodatki w stylu POP ART-u do dziś są ulubionym uzupełnieniem mieszkań młodego i średniego pokolenia. Ożywiające kolory, proste formy i kultowe wizerunki pop kultury od lat mają wielu swoich zwolenników.
Specjalnie dla nich Empik przygotował kolekcję akcesoriów i dodatków „POP ARTowy trend”, które nawiązują do twórczości najsłynniejszych przedstawicieli sztuki popularnej, takich jak Andy Warhol czy Roy Lichtenstein.
Kolekcja „POP ARTowy trend” charakteryzuje się popartowskim designem i kolorystyką. Można w niej znaleźć poduszki z komiksowym nadrukiem, bogaty wybór unikalnych ramek, kolorowych budzików czy oryginalnych świeczników w kształcie hydrantów albo ust. Znajdziemy w niej również skarbonki w różnych kształtach, na przykład goryla lub aparatu fotograficznego, nietypowe lampy czy popielniczki wykonane z kolorowego metalu.
Kolekcja „POP ARTowy trend” jest dostępna we wszystkich salonach Empik w Polsce w okresie wakacyjnym.
——————————————————–
Empik to największa i najlepiej rozpoznawalna sieć dystrybucji dóbr kultury, wiedzy i rozrywki na polskim rynku. Już od 65 lat jest stałym elementem kulturalnego krajobrazu Polski. W 190 salonach Empik oferuje swoim Klientom unikalny mix produktów: dziesiątki tysięcy książek, płyt z muzyką, filmów, gier multimedialnych, czasopism, dekoracji do domu, produktów i zabawek edukacyjnych, artykułów do relaksu i pielęgnacji, rozwoju własnego, gier planszowych i gadżetów podróżniczych a także bilety na różnorodne wydarzenia. Dla ponad 30 milionów klientów rocznie Empik jest swoistym przewodnikiem po tym, co w kulturze i rozrywce najmodniejsze i najbardziej godne uwagi.