Edukacja w Slow Fashion Cafe

Podczas Cracow Fashion Week odwiedzający Slow Fashion Cafe mogli doświadczyć połączenia specjalistycznej wiedzy prosto od profesjonalistów  z dziedziny fotografii, marketingu, stylistów i historyków sztuki. Od wiedzy po kreatywne noce szycia i kroju, a zakończeniem i uwiecznieniem tygodnia mody był pokaz mody Szkoły Szycia Németh & Stypulska.

Cracow Fashion Week otworzył wykład „Od pasji do własnej firmy” prelegentka Monika Przywara-Strzałka — projektantka rzemieślniczka i właścicielka marki produkującej skórzane torby i akcesoria, opowiedziała o miłości do tradycyjnego rzemiosła i trudnym procesie zdobywania wiedzy i umiejętności. Właścicielka firmy odpowiadała na pytanie, czy warto realizować marzenia i jak się do tego najlepiej przygotować. Czy wystarczy sama pasja i chęci, czy może potrzeba dużo więcej?

Drugi wykład „Kolor w modzie — estetyka, dress code czy personalizacja?” prelegenci: Blanka Antoniewicz-Goraj — historyk sztuki i Wero Wysoczyńska — stylistka, reżyserka i choreografka pokazów modyprzedstawiły  kolor jako zjawisko nie tylko ze sfery fizyczności i optyki, ale także część kultury i mody. Prowadzący odpowiadały na pytania, skąd biorą się trendy i co sprawia, że określony kolor staje się popularny. Dowiedzieliśmy się, czy „ładnemu we wszystkim ładnie” i jak wystylizować sobie nastrój. Wybór barwy odzieży jest związany z sezonowością mody, indywidualnym gustem czy zabawą, ale w przeszłości jego sens i znaczenie było ogromne. Jaką symbolikę przypisywano barwom szat?  Jak wyglądał średniowieczny kolorystyczny dress code? Od kiedy czerń wiązana jest z żałobą? To zaledwie kilka pytań, na które odpowiedzi słuchacze poznali podczas wykładu.

Ostatni wykład „Fotografia modowa dla młodych marek — tajniki sesji i marketingu” gościł Weronikę Kosińską — fotograf mody oraz  nasza edytorka – Monika Komorowska — specjalista ds. marketingu.Pierwsza część wykładu dotyczyła praktycznych zagadnień organizacji sesji fotograficznych – od wyboru ekipy (modelki, fotografa, wizażystki, fryzjera, stylisty etc.), po ustalenie docelowych odbiorców marki, a w związku z tym koncepcji wizerunkowej. Była to wyjątkowa okazja do poznania tajników realizacji sesji i roli postprodukcji. W drugiej części, dotyczącej marketingu, uwagę skupiliśmy na umiejętnym wykorzystaniu zdjęć w budowaniu wizerunku i strategii biznesowej firmy. Mówiliśmy o świadomym tworzeniu marki oraz o strategii na spójny przekaz informacji dla naszych odbiorców.

Wielkimi atrakcjami  dla zwolenniczek szycia była „Noc szycia — warsztaty recyklingowe” na których każdy mógł spróbować szycia i projektowania. Z męskich  koszul uczestnicy tworzyli oryginalne spódnice na gumce. Prowadzący pokazali, że szycie może być kreatywne, przydatne, łatwe, a przede wszystkim fascynujące  i superpyrzyjemne! Kolejna noc „Noc konstrukcji — warsztaty konstruowania odzieży” była to niepowtarzalna możliwość zapoznania się z tajnikami konstruowania ubioru.

„Krakowski tydzień mody z roku na rok cieszy się coraz większym prestiżem a każda jego kolejna edycja ma bogatszy program. Frekwencja na wydarzeniach organizowanych przez naszą pracownię przerosła nasze oczekiwania – bilety na noc szycia czy konstrukcji rozeszły się w ciagu paru dni! Ciekawi prelegenci i wspaniałe kreacje uczestników naszych warsztatów dopełniły reszty.” Monika Szumińska-Németh – Autorka Szkoły Szycia Németh&Stypulska

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj